Sunday, November 18, 2012

Mushroom poncho





Dit weekend vierden we de verjaardag van mijn nichtje die zeven jaar wordt komende week. Een tijdje geleden vroeg ze al eens aan me of ik een poncho voor haar wilde haken. Na lang nadenken bedacht ze dat hij rood met wit moest zijn, net als een paddestoel. Met haar verjaardag op komst besloot ik me op die klus te storten, en toen ik halverwege was kreeg ik een telefoontje met haar verjaardagswens: de poncho. Gelukkig was ik toen al heel ver, en afgelopen vrijdag heb ik de laatste draadjes afgehecht. Gisteren heb ik hem gegeven en ik hoorde haar een paar keer zeggen: "Heb je mijn poncho gezien? Die heeft mijn tante voor me gemaakt!". Vandaag kreeg ik een sms-je van mijn zus: ze wil 'm niet meer uit :-) dat is toch het mooiste compliment wat je kan krijgen?

This weekend we celebrated the birthday of my niece who turnes seventhi sweek. Some time ago she asked me if I could make her a poncho. She thought about it very long and then she decided it had to be red and white, like a mushroom. With her birthday coming up I decided to go for it, and when I was halfway I got a phone call with her birthday wish: a poncho. Luckily I almost had it finished by then, and last friday I could fasten off the last pieces of yarn. Yesterday I gave it and during her birthday I heard her say a few times: "Did you see my poncho? My aunt made it for me!". Today I got an sms from my sister: she refuses to take it of :-) Isn't that the best compliment one can get?

28 comments:

  1. naaaaaah alvast van hart gefelies, het feest heeft ze gehad wat leuk en wat een prachtig kado, en ze heeft gelijk ik zou hem zeker ook niet meer uittrekken zo een pracht kado
    lieve groet jenneke

    ReplyDelete
  2. Geweldig! Ja, dáár doe je het voor :-)

    ReplyDelete
  3. Hij is ontzettend gaaf!! Zou hem ook niet meer uitdoen.... Groetjes, Claire

    ReplyDelete
  4. oww wat een lieve reactie van je nichtje.
    leuk dat ze zoooo trots op je is.. en terecht!!
    je hebt weer een prachtige werkstuk afgeleverd!

    ReplyDelete
  5. die is mooi geworden! wat een werk :)

    ReplyDelete
  6. Wat een leuke pocho, en wat een mooi compliment!

    ReplyDelete
  7. Heel mooi geworden, ze zal er vast heel veel plezier aan hebben.

    ReplyDelete
  8. Great job, it looks great! Thanks so much for linking up on Super Sweet Saturday.
    sTeph
    swtboutique.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. That is the best compliment! She'll remember this forever!

    ReplyDelete
  10. Dat is een super compliment. Want kinderen zijn altijd eerlijk.

    ReplyDelete
  11. Wat een leuke poncho! Een verdiend compliment van de kleine meid!

    ReplyDelete
  12. Heel leuk idee zo'n rood-met-witte-stippen poncho; kaplaarsjes erbij en je kunt zo het bos in voor een lekker herfstwandeling.
    En het aller fijnste is natuurlijk dat je nichtje er zo blij mee is!
    Groetjes, Nathaly

    ReplyDelete
  13. Dear Annemarie, That is a wonderful "mushroomy" poncho. No wonder your niece is in love with it. You must be feeling so good, I know the feeling. I made a cover for my son's pen tablet and when he shows it off to his friends, I feel so happy.
    Love

    ReplyDelete
  14. he annemarie wat een leuke poncho!! kinderen zijn vaak je grootste fan zeggen ze he
    leuk hoor!!

    ReplyDelete
  15. Oh wauw!! Wat een bofferd is je nichtje, het is echt een plaatje! Liefs Marcella

    ReplyDelete
  16. Hij is echt mooi geworden, en wat een werk moet het zijn geweest. Dit zijn de leukste cadeaus om te krijgen én te geven!

    ReplyDelete
  17. It's really, REALLY cute! When customers of mine send me a photo of my hats on a noggin, a scarf or cowl around a neck or a blanket with the baby in a crib or stroller, it really is THE best. thanks for sharing.

    Sheila

    ReplyDelete
  18. Wat leuk dat ze de poncho niet meer uit wil doen, daar doe je het voor.
    En de poncho, rood met wit is hartstikke mooi !!

    ReplyDelete
  19. Hoi, leuke poncho! In plaats van mushroom poncho kun je 'm beter toadstool poncho noemen. Dan weten native speakers meteen waar je het over hebt. ;-)

    ReplyDelete
  20. Wat een werk, maar je hebt er dus wel eer van! Leuk is dat he, als het zo in de smaak valt!

    ReplyDelete
  21. Congratulations on such a successful gift. It was a really cute idea. I just might have to make one myself...

    ReplyDelete
  22. Mooi! Toevallig maakte ik dit weekend een omslagdoek af voor mijn dochter. Lijkt gemaakt volgens een gelijkaardig patroon. Donderdag plaats ik hem op mijn blog.

    ReplyDelete
  23. O wow, die is dan ook prachtig geworden!

    ReplyDelete
  24. Ohhh wat een super kado!heel erg mooi!

    groetjes
    Angeline

    ReplyDelete
  25. Helemaal leuk de paddestoel poncho ! ik neem vaak een kijkje hier,
    inspiratie en informatie, geweldig !

    groetjes, Ellen
    http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/

    ReplyDelete
  26. I love it and I can see why your niece didn't want to take it off! It's adorable!! What a wonderful aunt you are! Thanks so much for sharing at A Bouquet of Talent!! Hugs

    ReplyDelete
  27. inderdaad het allermooiste compliment en terecht

    ReplyDelete
  28. oww wat een lieve reactie van je nichtje.
    leuk dat ze zoooo trots op je is.. en terecht!!
    je hebt weer een prachtige werkstuk afgeleverd!

    ReplyDelete