Sunday, November 4, 2012

Inside Crochet!




Een tijd geleden kreeg ik opeens een mailtje van het Engelse tijdschrift Inside Crochet. Of ik het leuk zou vinden om een interview te geven. Nou daar hoefde ik niet lang over na te denken! Graag natuurlijk! En zo kwam het dat ik vorige maand in London het tijdschrift uit een rek kon pakken waar ik het interview met mijzelf in aantrof. Wat een eer!
Inside Crochet is onlangs vernieuwd, en ik moet zeggen dat dat aan het tijdschrift goed te zien is. De foto's zijn prachtig en hebben een mooie, rustige uitstraling. Een klein overzichtje van die foto's vind je hier. De artikelen zijn leuk en inspirerend. Niet alle patronen zou ik er uit maken, maar dat is altijd het geval als je een boek of een tijdschrift koopt. Er is in elk geval genoeg in te vinden, voor ieder wat wils. Ga je trouwens met de haakpatroontjes aan de slag, bedenk dan dat de Engelse haaktermen anders zijn dan de US-haaktermen. Je zult niet de eerste zijn die zich daarin vergist...
Er staan trouwens niet alleen haakpatronen in, maar ook leuke hebbedingetjes, een yarn review en book reviews. Dat laatste is ook erg leuk, want er komen veel mooie haakboeken uit en het is leuk om op die manier bij te blijven. Alles bij elkaar zou ik wel een abonnement op de Inside Crochet willen. Dat kan ook als je niet in de UK woont, dus dat is mooi. Je vindt Inside Crochet op hun eigen website, op Twitter en op Facebook. Gauw vriendjes worden dus :-) Oh en ik zou het bijna vergeten. Het interview met mij vind je in nummer 34, die (en andere uitgaven) kun je hier kopen.

Some time ago I got an email from the UK magazine Inside Crochet. If I would like to give an interview. Well, I didn't have to think long about that! Ofcourse! And that's how I ended up in London last month, holding the Inside Crochet in a book store and reading my own interview. What an honour!
Inside Crochet renewed just recently, and I must say that you can tell very well. The pictures are beautiful and are very pretty and serene. A small preview of these pictures is here. The articles are fun and inspiring. I wouldn't make all patterns that are in it, but that's allways the case if you buy a book or a magazine. If you ask me, there's something there to suit every taste. If you do start making one of the patterns, remember that the UK-crochet terms are different from the US-terms. You won't be the first to get mistaken...
There are not only crochet patterns in it, but also cute must-haves, a yarn review and book reviews. I love the last category because there are so many crochet books out there and this is a great way to get to know them.
If you ask me, I can recommend a subscription on Inside Crochet. It's also possible if you live outside the UK, so that's great. You can find Inside Crochet on their own website, on Twitter and on Facebook. Now head off and become friends :-) Oh and I almost forgot. The interview with me is in issue 34, you can buy that issue (and other issues) here.

10 comments:

  1. Dat is wel cool als je door een Engels haaktijdschrift gevraagd wordt. Ik heb 'm al op mijn iPad gezet maar nog geen bladen aangeschaft.

    ReplyDelete
  2. Ja ik was er ook echt superblij mee! En ik dacht eerst nog dat het een grapje was :-) maar dat was het niet gelukkig :-)

    ReplyDelete
  3. Wat gaaf, gefeliciteerd!
    Ik ga zo de app installeren, een los exemplaar is niet zo duur dus ik ga er gewoon eentje proberen, leuk! Bedankt voor de tip :)

    ReplyDelete
  4. Congrats on the interview feature in the magazine. My book, Crochet Saved My Life, was one of the book reviews in the issue this month and I was also really excited about it.

    Inside Crochet got a bad rep with crochet designers in the last year because they had some issues with payment but they've now been taken over by new management that is doing really well getting things back on track and I think this new issue is a testament to that.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Kathryn, I read the book review about your book! I've seen it around, not only in Inside Crochet. It's definitely on my wish list!

      Delete
  5. Wat ontzettend leuk! Gefeliciteerd!! Ik duik erin!

    ReplyDelete
  6. Nou dat is zeker een hele eer. Gefeliciteerd!

    Groetjes, Monique

    ReplyDelete
  7. Dat is een hele eer zeg!!

    Gr. Linda www.creasnuf.blogspot.nl

    ReplyDelete
  8. Ziet er prachtig uit; ik ga het aanschaffen!

    ReplyDelete
  9. ik heb mijn eerste exemplaar al binnen :) heb helemaal geen problemen gehad met de betalingen en dergelijke dus ze zijn goed bezig.

    ReplyDelete