Wednesday, October 10, 2012

Apple Paperclip Tutorial





















De uitslag van de Creablog-wedstrijd komt dichterbij, en zo stijgt ook de spanning. Zal ik bij een van de winnaars horen? Ik hoop het zo! Daarom nog een keer het verzoek: heb je nog niet gestemd, doe dat dan alsjeblieft. Kies voor de blog die jou het meest inspireert, en ik hoop natuurlijk dat je voor mijn blog kiest :-) Stem hier en doe het voor 14 oktober a.s.! De winnaars worden op de 15e bekend gemaakt.
Ondertussen heb ik nog een kleine tutorial voor jullie gemaakt. Wat heb je nodig? Een grote paperclip (ik haalde een setje bij de HEMA) en een beetje katoen geschikt voor een haaknaald 4mm (bijvoorbeeld Paintbox Yarns Cotton Aran). Als je het appeltje gehaakt hebt naai je het gewoon op de paperclip vast. Leuk om je bureau mee op te fleuren, vind je niet? Veel plezier ermee.
p.s. als je deze tutorial leuk vond dan vind je deze vast ook leuk.

So the end of the Creablog-competition is near, and now that the winners will be pronounced soon, I'm getting quite nervous. Will I be one of the winners? I really hope so! So therefore once more a request: if you haven't voted yet, please do so. Choose the blog that inspires you most, and ofcourse I hope you pick mine :-) Vote here and do it before the 14th of October! The winners will be pronounced the 15th.
In the meantime, I made a small tutorial for you. What do you need? A giant paperclip (I bought mine at HEMA) and a little bit of cotton for a crochet hook size 4mm (for instance Paintbox Yarns Cotton Aran). Once you've crocheted the apple, just sew it onto the paperclip. It's really cute for cheering up your desk, don't you think? Enjoy!
If you liked this tutorial you probably like this one as well.

Patroon appel
  1. Maak een magische ring. (Een tutorial vind je hier. Vind je dat nog steeds lastig? Haak dan 2 lossen en ga verder met rij 2. Haak de 2 lossen en de 10 stokjes van rij 2 in de eerste losse die je haakte.) 
  2. Haak 2 lossen, haak 10 stokjes in de ring.
  3. Haak een halve vaste in het eerste stokje wat je haakte. De eerste twee lossen die je haakte tellen niet als stokje.
  4. Haak 2 lossen.
  5. *Haak bovenin het volgende stokje 2 stokjes*. Herhaal rondom totdat je rondom 18 stokjes hebt gehaakt. De eerste twee lossen die je haakte tellen niet als stokje.
  6. Haak 2 lossen.
  7. Haak 1 halve vaste bovenin hetzelfde stokje als waarin je de laatste set van twee stokjes in haakte. 
  8. Hecht af.
Stam
  1. Haak 5 losse.
  2. Haak 1 vaste in de tweede vanaf de naald.
  3. Haak 3 halve vasten in de volgende drie lossen.
  4. Hecht af.
 Blaadje
  1. Haak 6 losse.
  2. Haak 1 vaste in de tweede vanaf de naald.
  3. Haak in de volgende steken 1 half stokje, 1 dubbel stokje, 1 half stokje, 1 vaste.
Pattern apple
  1. Make a magic ring. (You can find a tutorial here. Do you still think it's too difficult? Then do 2 chain stitches and proceed with row 2. Do the 2 chain stitches and the 10 double crochet of row 2 in the second chain stitch you made.)
  2. Chain 2, make 10 double crochet in the ring.
  3. Make 1 slip stitch in the first double crochet you made. The first 2 chain stitches don't count as a double crochet.
  4. Chain 2.
  5. *Make 2 double crochet in the next stitch.* Repeat around until you've made 18 double crochet. The first two chain stitches don't count as a double crochet.
  6. Chain 2.
  7. Make 1 slip stitch in the double crochet in which you did the last set of two double crochet. 
  8. Fasten off.
Stem
  1. Chain 5.
  2. Do 1 single crochet in the second chain from the hook.
  3. Do 3 slip stitches in the next three chain stitches.
  4. Fasten off.
 Leaf
  1. Chain 6.
  2. Do 1 single crochet in the second chain from the hook.
  3. In the next chain stitches you do: 1 half double crochet, 1 double crochet, 1 half double crochet, 1 single crochet.
  4. Fasten off.