Wednesday, November 10, 2010

Pattern books - Patronen boeken



Er zijn een heleboel haak- en breiboeken te vinden, maar ik moet toegeven dat ik alleen een paar basisboeken heb over Hoe Je Moet Haken en Hoe Je Moet Breien. Maar, gisteren heb ik mijn eerste haakboek gekocht met echte patronen: Weekend Crochet. Ik vind dat het er prachtig uitziet aan de buitenkant, en het idee dat ik een heel project in een weekend af kan maken spreekt me ook erg aan. Maar, ben ik nou degene die jullie kan adviseren welk haakboek je moet kopen? Nee, ik denk het niet. Maar ik kwam wel een paar hele mooie tegen die ik graag zou willen hebben. Dit zijn die boeken:

* Mostly Mittens: Ethnic Knitting Designs from Russia

* Cabled Accessories to knit

* Latvian Mittens: Traditional Designs & Techniques

* Socks, Mittens and Accessories

* Hats, Scarves, & Mittens for the Family Book

* Hip Haakwerk, Jan Eaton (een beschrijving van het boek staat op de blog van Lindevrouw, die ook hele mooie wanten heeft gemaakt!)

There are a lot of crochet- and knittingbooks out there, but I must admit I only have a few basic books on How To Crochet en How to Knit. But, yesterday I've ordered my first crochet book with real patterns: Weekend Crochet. I think it looks great from the outside, and the idea of being able to crochet a full project in one weekend sounds really nice as well. But, am I the one who can advise you which crochet book you should buy? No, I don't think so. But I came across a few really nice ones that I would love to have. Here they are:

* Mostly Mittens: Ethnic Knitting Designs from Russia

* Cabled Accessories to knit

* Latvian Mittens: Traditional Designs & Techniques

* Socks, Mittens and Accessories

* Hats, Scarves, & Mittens for the Family Book

* Hip Haakwerk, Jan Eaton (for a description of this book check the blog of Lindevrouw who also made really nice mittens!)

5 comments:

  1. I'd really like a super easy kids' mittens crochet pattern in english. I love the ones you have made but the pattern is in Dutch? That looks like a really good book. x

    ReplyDelete
  2. Oooohhh, die boeken....... wat een feest om ze te hebben, er in te kijken, inspiratie op te doen, er blij van te worden en er natuurlijk ook gewoon iets uit maken.
    Ik heb het boek Hip Haakwerk gisteren bij Bol.com besteld. Ik had het vanmorgen op de mat liggen....YESSSS!!!

    ReplyDelete
  3. Oh dat ziet er een hebbedehebbede boek uit !! Bedankt voor de tip! Ik heb zelf onlangs twee boeken gekocht die je mischien ook wel interesseren
    -Happy Hooker van Debbie Stoller
    -100 bloemen om te haken en te breien van Lesley Stoller.
    Fijne boekjes vind ik

    ReplyDelete
  4. Heerlijk zo'n wanten thema. Ik ga die boeken allemaal eens bekijken. ook leuke cadeaus voor de feestdagen.

    ReplyDelete
  5. @Hazel: yes! I will have the translation of that pattern on my blog soon. I just need to find the time to translate the pattern. I'll let you know as soon as it is on my blog.
    @Karin: gaaf! Ik wil dat boek ook wel erg graag hebben. Ik ga het zeker een keer bestellen!
    @Tistemie: bedankt voor de tips! Ik heb het boek van de bloemen, maar die andere ken ik niet. Leuk!

    ReplyDelete