Tuesday, August 19, 2014

Puur Haken: the winners!

Puur Haken by Maaike van Koert

























Lieve volgers en alle anderen die meelezen. De afgelopen dagen heb ik meegelezen met al jullie reacties hier op mijn blog, op facebook maar ook via alle mails die ik heb ontvangen. Ik verwachtte dat dit een giveaway zou zijn waar jullie massaal op zouden reageren (en terecht want het is een prachtig boek!) maar ik had niet verwacht dat er zoveel ontzettend lieve reacties zouden komen op mijn beslissing van lang geleden om het project aan Maaike door te geven. Waarom ik het niet verwacht had? Omdat ik het logisch vond om te doen. Omdat ik vind dat je elkaar moet helpen als dat kan zonder dat je daar iets voor terug verwacht. Ik heb dat met bloggen ook altijd geprobeerd. Natuurlijk besteed ik soms aandacht aan grotere webwinkels. Aan grote blogs en websites. Maar ik kies net zo lief - en soms zelf liever - voor kleine webwinkels of creatievelingen die net zijn begonnen met bloggen. Voor mensen die met hart en ziel ergens voor gaan en door een blogberichtje van mij misschien weer een stapje verder komen.
Door sommige reacties van jullie was ik echt geraakt. Ik zou een aantal graag willen citeren, zo mooi vond ik ze, maar als ik dat doe dan wordt dit blogbericht zo lang. Maar geloof me, een aantal ga ik echt uitprinten en bewaren.
Maar dan nu de winnaars. Een aantal mensen deed mee aan deze giveaway voor iemand anders. Voor een moeder, een zus of een oma. En ik vind het bij deze giveaway passen om uit die reacties de winnaars te kiezen. Mensen die niet voor zichzelf meededen maar voor iemand die dichtbij ze staat. Dus uit die reacties koos ik de volgende winnaars:

  • Rita Loman-Dorenbos die het boek aan haar dochter wil geven
  • Renske Brunsman die het boek ook aan haar dochter wil geven
  • Sandra die samen met haar oma met een groot haakproject bezig is en het boek met haar oma wil delen.
  • Annie die het boek wil delen met haar haakclubje met dames van tussen de 75 en 94 (!) jaar
  • Astrid die het boek aan haar zus wil geven

Lieve dames, van harte gefeliciteerd! Mailen jullie mij je adres? Dan zorg ik dat het boek naar jullie toe komt. Voor iedereen die niet gewonnen heeft: bedankt voor het meedoen! En ik hoop dat meer mensen gaan doen wat ik deed en wat de dames hierboven met dit mooie boek gaan doen: pay it forward! Je wordt er blij van, echt waar.
* Deze giveaway is afgelopen. Het boek is hier verkrijgbaar.*

Dear followers and all others who read along. The past few days I've read along with all of your comments here on my blog, on facebook, but also through all the emails I've received. I expected that this would be  a giveaway where you would respond massively to (and you are so right because it is a wonderful book!) but I did not expect so many incredibly sweet comments to my decision to give this project to Maaike some time ago. Why I did not expect it? Because to me it was just a normal thing to do. Because I think you should help each other wherever you can without expecting anything in return. I've also always tried to keep this in mind while blogging. Of course I pay attention to some larger shops. To major blogs and websites. But I also love - and sometimes I even prefer - to blog about small shops and creative people who have just started blogging. For people who are working for something very passionately who might be helped a little bit by my blogging about them.
Some of your comments were very moving. I would like to quote a few, they were so incredibly sweet, but if I would then this blog post would be too long. But believe me, I'm going to print out and save some of them. 
Now about the winners. A number of people took part in this giveaway for someone else. For a mother, a sister or a grandmother. And I think it really fits this giveaway if I choose winners who entered this giveaway for someone else. So from these responses I chose the following winners: 

  • Rita Loman-Dorenbos who wants to give the book to her daughter 
  • Renske Brunsman who also wants to give the book to her daughter 
  • Sandra who is working on a large crochet project with her grandmother. She wants to share this book with her grandmother.  
  • Annie who want to share this book with the women - between 75 and 94 years (!) - from her crochet club
  • Astrid who wants to give the book to her sister 

Dear ladies, congratulations! Could you please email me your address? I'll make sure the book is coming to you. For anyone who has not won: thank you for sharing! And I hope more people will do what I did and what the ladies above will do with this book: pay it forward! It makes you happy, really it does.
* This giveaway has ended. The book is available here.*

20 comments:

  1. Gefeliciteerd dames! Alleen jammer dat er op basis van verhaal is geselecteerd. Zo heeft iedereen wel een reden maar er werd niet gevraagd waarom je het boek wilde winnen. Daarom vind ik het toch een beetje nep, zoveel mensen deden gewoon mee op basis van loting, dus die hebben geen enkele kans gehad. Jammer dus!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jammer dat je er zo over denkt, het is niet mijn bedoeling geweest om iemand het gevoel te geven dat hij/zij voor niks mee heeft gedaan. Ik heb op basis van alle reacties besloten om het zo te doen, het leek mij een mooie manier om deze giveaway af te sluiten. Als ik iemand daarmee teleurgesteld heb dan spijt me dat.
      Groetjes, Annemarie

      Delete
    2. Zelf vind ik de "zielig" erop aandik verhaaltjes ook altijd een beetje mwah mwah..
      Het is je goed recht om te kiezen vanuit je gevoel, maar kan me het "onrecht" gevoel ook wel een beetje indenken. Als mensen van te voren hadden geweten dat een motivatie om gekozen te worden erbij te zetten. Had je denk ik met tranen in je ogen alle verhalen zitten lezen. Van blijdschap kan je ook huilen ;)

      Anyways.. Ik lees nog niet zo heel lang bij je en ik vind je een leuke actie hebben weggezet en zelf als net beginnende haak en crea blogger vind het ook erg leuk om te lezen dat je het zeer zeker ook waardeert om de kleine te vernoemen hier en daar.
      Gefeliciteerd winnaars! Ik hoop dat jullie er erg gelukkig mee gaan zijn en veel vreugde aan mogen beleven.

      Fijne avond,
      Liefs
      Tante Tal

      Delete
  2. Leuke keuze! Gefeliciteerd allemaal!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    ReplyDelete
  3. Ook deze keuze siert je weer, en laat zien hoe jij bent.
    Bedankt voor het organiseren van deze give away!
    Groetjes Natasja.
    www.KnoFF-je.blogspot.nl

    ReplyDelete
  4. Gefeliciteerd dames...echt leuk, veel plezier

    ReplyDelete
  5. Gefeliciteerd dames met deze leuke give away!

    ReplyDelete
  6. Gefeliciteerd dames heel veel plezier en vreugde er mee

    ReplyDelete
  7. Gefeliciteerd Dames!
    En Annemarie ga zo door, je doet het leuk!
    Ik heb al veel van jouw blog mogen leren!! En volg je dan ook graag!
    Fijn om te lezen dat de beginnende (kleine) bloggers ook worden gewaardeerd ��
    Groetjes en tot ziens op blogspot
    Joyce

    ReplyDelete
  8. Dames van harte gefeliciteerd!
    En Annemarie, chapeau voor deze keuze en bedankt voor
    het weer even onder de aandacht brengen van hoe we met
    elkaar om horen te gaan.

    ReplyDelete
  9. Gefeliciteerd dames.
    En voor mij, Jammer de bammer
    volgende keer misschien,
    groetjes
    margriet

    ReplyDelete
  10. Hallo Annemarie,
    Wat een fijne blogpost met een mooie, betekenisvolle overpeinzing - fijne dag gewenst!
    xhaafner

    ReplyDelete
  11. Super leuk en super blij, ik ben benieuwd wat ze gaat maken!
    Andere winnaars ook van harte gefeliciteerd! Veel haakplezier!
    Ps. De email me link werkt bij mij niet, waar zou ik het mailadres kunnen vinden?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Astrid, mijn mailadres is annemarieshaakblog@hotmail.com
      Groetjes, Annemarie

      Delete
  12. Proficiat!!! en mijn idee is als we jaloerse reacties beginnen krijgen omdat een ander gewonnen heeft, vind ik dat zielig! dames winnaressen geniet ervan of beter gezegd laat er van genieten!

    ReplyDelete
  13. Wat veel reacties! Zo blijf je wel bezig. Goede keuze heb je gemaakt hoor! En dat zoveel mensen hierop reageren zegt iets over hoe hot het haken is... en jouw blog natuurlijk!

    ReplyDelete
  14. Almofada azul e branca é linda.Boa quinta amiga.Beijo.Valéria.

    ReplyDelete
  15. Geweldig Annemarie staat mijn naam zomaar bij de winnaars.
    We zijn als brei/haakclubje erg blij met de prijs.
    En we zullen er leuke dingen uit maken en weer verkopen voor een goed doel.
    Dat is een man uit Tilligte die in Brazilie arme kinderen 3x per week een volwaardige maaltijd geeft .
    En er een schooltje heeft gebouwd om les te kunnen geven aan de kinderen.
    Het geld wordt er persoonlijk naar toe gebracht om te zorgen dat het goed overkomt.
    En om te zien wat er allemaal met het geld word gedaan.
    Dus Annemarie jij hebt ook weer een bijdrage geleverd aan dat goede doel.
    Daarom HARTELIJK DANK., groetjes Annie

    ReplyDelete
  16. Gefeliciteerd voor de winnaars en dank je wel voor de give away Annemarie!
    Groetjes, Marijke

    ReplyDelete