Sunday, August 17, 2014

Puur Haken - Book Giveaway





















Het was denk ik zo'n anderhalf jaar geleden dat ik een idee had voor een haakboek. Ik had al een tijdje contact met Tirion Creatief (die soms de book giveaways op mijn blog sponsoren) en besloot de stoute schoenen aan te trekken en ze te mailen. Ik kreeg al gauw een reactie. Of ik langs wilde komen om te praten. Natuurlijk! Ik had een heel leuk gesprek en ging met een hoofd vol ideeen naar huis. Maar eenmaal thuis overviel het me. Ik zat om verschillende redenen in een hectische tijd, en om een lang verhaal kort te maken: ik wist niet hoe ik het allemaal moest gaan doen. Ik had gedacht dat deze kans en dit idee me nieuwe energie zou geven, maar dat bleek niet zo te zijn. Hoe moest ik een boek maken als ik zo weinig energie had voor zelfs de gewone dingen?
Voor dit boek had ik een lijst met bloggers samengesteld waarmee ik wilde samenwerken. Een daarvan was Maaike. Ik kende Maaike van Crejjtion al een hele tijd. Ik was (en ben) groot fan van haar blog en alles wat ze maakt. Ik besloot haar een mailtje te sturen, want inmiddels was ik tot de conclusie gekomen dat ik dit boek niet kon en wilde maken. En ik wilde deze kans graag doorgeven aan iemand anders. Ik heb zelf een aantal hele mooie stappen gezet in mijn leven dankzij andere mensen, en waar mogelijk probeer ik hetzelfde te doen en andere mensen te helpen. Ik wist dat Maaike graag meer uit Crejjtion wilde halen, dus zij was voor mij de aangewezen persoon om het stokje over te nemen.
Maar het was wel spannend, want wilde Maaike wel? Ze zat middenin haar verhuizing van Canada naar Nederland, dus dit was niet bepaald het ideale moment. En wat zou de uitgever doen als ik ineens iemand anders meenam? Maaike was gelukkig heel erg enthousiast, en uiteindelijk kwam het tot een afspraak bij de uitgever. Maaike en ik vonden het allebei reuze spannend. Wat als het niet zou lukken? Als de uitgever het maar gek zou vinden dat ik iemand anders naar voren schoof en het hele project af zou blazen? Maar ze hadden al een beetje rondgeneusd op Maaike's blog en net als ik waren ze superenthousiast. Het besluit werd genomen: Maaike ging het boek maken. In de loop van de tijd is het idee wat ik had losgelaten, en heeft Maaike er haar eigen boek van gemaakt. En gelukkig maar! Het is prachtig geworden. Mooie en leuke haakprojecten, allemaal met als uitgangspunt dat er gebruik wordt gemaakt van puur natuurlijk materiaal. De projecten die in het boek staan zijn heel afwisselend. Er zitten grote projecten in en kleine, maar mijn favoriet is denk ik toch wel de zomersjaal. Of toch de eiermutsjes? Ik zou zeggen, blader eens door het boek in de boekwinkel. Ik weet zeker dat je meteen een exemplaar wilt hebben. Is het niet voor de prachtige haakprojecten, dan is het wel vanwege de supermooie vormgeving. Maaike, gefeliciteerd met dit prachtige boek! Ik was destijds al heel blij dat je het stokje van me overnam, en nu ik zie wat je er van gemaakt hebt ben ik nog blijer. Ik wens je heel veel succes met alles wat komen gaat!
Wil je een exemplaar van dit boek winnen? Ik geef vijf exemplaren weg. Je mag hier reageren of op Facebook. De winnaars worden a.s. dinsdagavond hier op mijn blog bekend gemaakt.
* Deze giveaway is inmiddels geeindigd. Wil je het boek kopen? Dat kan hier. *

I think it was about one and a half year ago when I had an idea for a crochet book. For some time, I was in touch with book pubisher Tirion Creatief (they sometimes sponsor the book giveaways on my blog) and I decided to take the plunge and email them. Pretty soon they contacted me and asked if I wanted to come over to talk about it. Of course! I went over to their office and we had a very nice conversation. I went home with a head full of ideas. But once I was home, somehow I was totally overwhelmed. For various reasons I was in a hectic period of my life, and to cut a long story short: I did not know how to manage it all. I thought this idea and this book would give me new energy, but that didn't happen. How was I supposed to write a book when I lacked even the energy for just normal things?
For this book idea I had made a list of bloggers that I wanted to work with. One of them was Maaike. I had known Maaike from her blog Crejjtion for some time now. I was (and still am) a big fan of her blog and everything she does. I decided to send her an email because I had come to the conclusion that I could not write this book. And I really wanted to pass on this opportunity to someone else. I've had some great opportunities in my life, thanks to other people that were willing to give me a hand, so whereever I can I try to do the same. I knew that Maaike wanted to make more out of Crejjtion, so to me she was the right person to take over this project

It was pretty exciting, because what would Maaike say? She was in the middle of her move from Canada to The Netherlands so this wasn't at all the right time. And what would the publisher do if I suddenly brought someone else with me? Luckily, Maaike was very excited and I made a new appointment with the book publisher. Maaike and I were both very excited but a bit scared as well. What if it would not work? What if the publisher wasn't happy that I brought in someone else and decided to call the whole thing off? But they had done a little research and just like me they were super excited. The decision was clear: Maaike was going to make the book. Over time, the idea that I had faded away, and Maaike made her own book of it. And fortunately! It came out beautifully. Lovely and cute crochet projects, all made ​​with pure natural materials. The projects in this book are very diverse. There are large and small projects, but my favorite is the summer scarf. Or the egg hats? I would say, browse through the book in the bookstore. I'm sure you want a copy. If it is not for the beautiful crochet projects, then it is because of the wonderful designs. Maaike, congratulations on this wonderful book! I was very happy at the time that you took over this huge project, and now I see what you have made ​​of it, I am even happier. All the best with everything that's about to happen!
Do you want to win a copy of this book? I'm giving away five copies. You can respond here or on Facebook. The winners will be announced on Tuesday as here on my blog.
* This giveaway has ended. Go here f you want to purchase this book.*

203 comments:

  1. Ohh wat leuk. Ik heb het boek onlangs nog doorgebladerd in de boekhandel. Hij staat ondertussen op mijn verlanglijstje, dus ik doe graag mee. Wie weet win ik wel.

    Groetjes Fieke

    ReplyDelete
  2. Wat ontzettend leuk om dit verhaal te lezen!! Fantastisch dat je het stokje door wilde geven en dan ook nog met dit resultaat!
    En als icing-on-the-cake deze fantastische giveaway... Ik maak heel graag een kans!
    Groetjes,
    Sandra

    ReplyDelete
  3. oooh, ik doe mee !
    wat een prachtig verhaal seg, als meer mensen zo zouden denken en doen zou de wereld nog een pak mooier worden!
    Liefs!

    ReplyDelete
  4. Wat een leuk verhaal om te lezen, prachtig
    Ik waag ook een gokje en doe ook mee, heb het boek doorgebladerd in de boekhandel, lijkt mij een ontzettend mooi boek Xx

    ReplyDelete
  5. Ow wouw, wat gaaf! En super van je om op deze manier het stokje door te geven, respect.
    Het boek staat op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag, maar dat duurt nog even, dus als ik het hier zou winnen zou super zijn :D

    ReplyDelete
  6. What a beautiful thing you did for someone else. I am in aw for you, RESPECT! What comes around goes around.
    I would love to win one of the books, I have been following both her and your blog for quite some time and I know that I will for a long time.
    Crochet is like a treasure from the past that we have to pass on to the next generation and make sure that they do the same.
    Wish you a perfect Sunday.

    ReplyDelete
  7. Ik hoop voor jou dat je weer in rustiger vaarwater terecht bent gekomen. Knap dat je het stokje hebt doorgegeven en met een prachtig resultaat!! Tuurlijk wil ik graag meedoen ( en ik zal echt niet de enige zijn). Als je haar blog / website kent kan het niet anders dan een boek vol mooie plaatjes zijn ;-))

    ReplyDelete
  8. Ik ben sowieso heeeel benieuwd naar het boek.
    En wat zou het dan leuk zijn om het te winnen.......

    groetjes, Hannie

    ReplyDelete
  9. Wat zou ik dit boek graag winnen! Vriendelijke groet!!

    ReplyDelete
  10. Hiermee wil ik gelijk aan de slag! Heel mooi boek! :-)

    ReplyDelete
  11. Wat fijn :-)! Zo'n boek zou ik wel willen ;-)

    ReplyDelete
  12. Wat een mooi verhaal Annemarie! Dapper om die keuze te maken. Ik weet nu hoe fantastisch het is om boeken uit te geven, ook hoeveel tijd en energie dat kost en ook en vooral dat het heel moeilijk moet zijn om een aanbod af te slaan. Mooi hoe je dit hebt doorgegeven aan Maaike... Respect! "To share is to live"

    ReplyDelete
  13. Leuk, dat je het zo lief voor iemand anders geregeld heb. Ik doe graag mee om dit boek te winnen. Fijne zondag.

    ReplyDelete
  14. Such a beautiful story - I just love the kindness of the art community :) I would love a copy of the book!

    ReplyDelete
  15. Ik ken het boek nog niet maar wil er graag kennis mee maken.lijkt me heel erg leuk. Doe graag mee met de give away

    ReplyDelete
  16. OEH en ik ben bijna jarig! Wat een geweldige give away! Ik doe graag mee

    ReplyDelete
  17. Wat een verhaal zeg, je hebt de goede beslissing genomen hoor, want je moet er voor de volle 100% voor kunnen en willen gaan met zo'n project. Jouw tijd komt vast wel weer met een ander project!! Ik doe graag mee met deze give away, ik hoop op betere haak tijden:) groeten Francien

    ReplyDelete
  18. Wat bijzonder om te lezen hoe dit boek is ontstaan. Het boek is prachtig en ik doe graag mee aan deze give-away.
    Groetjes,
    Akkelien

    ReplyDelete
  19. Doe mee om een nichtje heel blij te maken!

    ReplyDelete
  20. wat mooi omschreven hoe het nu eigenlijk is gegaan..... dit stokje werpt nu al zijn vruchten af ik zie het op FB overal voorbij komen,.... helaas bij mij thuis ligt deze niet.... dus ik wil graag met je meedoen aan deze give away
    liefs jenneke

    ReplyDelete
  21. gaaf hoor dit boek wil ik heel graag hebben dus ik doe graag mee

    ReplyDelete
  22. Wat een superleuk boek!! En wat een bijzonder verhaal en fijn dat dit boek er is gekomen.
    Groeten Sandra

    ReplyDelete
  23. Mooi verhaal Annemarie!
    Ik maak graag kans op dit boek, ben erg benieuwd!
    Liefs,
    Mriek

    ReplyDelete
  24. Ik heb het boek gisteren bekeken in de winkel. Echt leuk! Ik doe graag mee!

    ReplyDelete
  25. Wat zal het moeilijk zijn geweest deze kans af te slaan maar wat is er toch een mooi boek uit gekomen, helemaal leuk dat we dit boek kunnen winnen dus ik doe mee!!

    ReplyDelete
  26. Dit boek wil ik wel graag in mijn kast hebben (nadat ik 'm helemaal heb doorgespit natuurlijk!), dus ik doe graag mee.

    ReplyDelete
  27. I would love to have the boek!! Hopelijk is mijn nedelands goed geonoug!! ;)

    ReplyDelete
  28. ik doe mee!!! leuk om weer nieuwe ideeën op te doen;-)

    ReplyDelete
  29. hoi hoi weer een nieuw boek boordevol inspiratie - en wat een leuk verhaal erbij ! Ik hoop van harte dat ik een exemplaar win, maar mijn geluk kennende..... enfin, op hoop van zege dan maar Annemarie. Mag een Belg meedoen ?

    ReplyDelete
  30. reitsemageke@hotmail.comAugust 17, 2014 at 11:21 AM

    Samen sta je sterk in het leven.Mooi boek geeft weer veel inspiratie.
    Zou een blij persoontje zijn als ik dit boek mag winnen.
    Groetjes Geke.

    ReplyDelete
  31. Mijn oog was al eerder op dit boek gevallen, dus dat je hier vijf exemplaren weggeeft, vind ik superleuk! Ik hoop weer een boel inspiratie op te doen met die boek! Jammer dat je het maken van dit boek af moest zeggen, maar er komt vast wel een nieuwe kans op je pad!

    ReplyDelete
  32. Ik doe heel graag mee :-)

    Maar ik wil ook nog even zeggen dat ik het een "stoere" beslissing vind, dat je vanwege onrust of drukte de beslissing genomen hebt het stokje door te geven.
    Menigeen gaat maar door, totdat naar later blijkt de batterijtjes compleet op blijken te zijn. En zie er dan nog maar van te genieten.
    Top wijf!!

    Groetjes Sabina

    ReplyDelete
  33. Dit boek heb ik al eens in de boekhandel doorgebladerd: prachtig! Ik maak graag een kans.

    ReplyDelete
  34. Wat bijzonder om het verhaal hierachter te lezen Annemarie! Ik ben dan ook erg benieuwd naar het boek dus ik doe graag mee met de give away! :D

    Groetjes Henrike

    www.eendraadjelos.blogspot.nl

    ReplyDelete
  35. Wat mooi om te lezen hoe het boek tot stand is gekomen. En knap van je dat je deze beslissing hebt genomen.
    Je snapt dat ik nu wel heel nieuwsgierig naar het boek ben geworden :-)

    ReplyDelete
  36. Een verhaal met veel moed. MOOI en knap hoor!
    Het boek van Maaike heb ik al verschillende keren voorbij zien komen op het net. Ik ben erg nieuwsgierig en wil het graag gaan kopen... Maar wellicht maak ik een kansje hier op een gratis exemplaar , oh dat zou toch helemaal super zijn!
    Dus waag graag een gokje.
    Liefs, Corine

    ReplyDelete
  37. Vind het een prachtig boek en het verhaal erachter maakt het eigenlijk nog mooier!
    Ik wil heel graag een kansje wagen, mooie haakboeken heb je nooit teveel.
    Groetjes, Betsy

    ReplyDelete
  38. lijkt een mooi boek.
    ik loot dan ook graag mee.
    vr gr evelien

    ReplyDelete
  39. Wauw, mooi Puur..! was mijn reactie op Facebook. Na het lezen van dit verhaal is mijn reactie: Wauw, mooi Puur...!
    Wanneer ik dit boek zou mogen winnen...., weten jullie mijn reactie al...!!!

    ReplyDelete
  40. Het lijkt mij echt een geweldig boek...LOVE IT.
    Zou graag winnen...

    ReplyDelete
  41. Prachtig boek met een prachtig ontstaan!
    Erg dapper om het project uit handen te geven en hoe mooi is het dan dat het een super mooi en leuk boek is geworden!
    Zou er graag eentje willen winnen :)
    Fijne zondag,
    Liefs,
    Angel

    ReplyDelete
  42. Wat een leuke give-away! Ik waag graag een kans :)

    ReplyDelete
  43. Wat een mooi en bijzonder verhaal! En wat leuk dat je dat met ons wil delen.
    Ik doe graag mee met het loten voor 1 vd boeken van Puur Haken...en ben heel erg benieuwd ernaar!

    ReplyDelete
  44. dit boek staat op mijn wensenlijstje, wat zou het dan leuk zijn als ik het zou winnen.
    Volg al een hele lange tijd jou blog en die van Maaike, ik zou zeggen ga zo door dames! Jullie inspireren mij enorm met je jullie leuke ideeën.

    ReplyDelete
  45. Wat een prachtig verhaal , heerlijk om te lezen. Dit zou ik graag willen winnen ( heb nog nooit iets gewonnen dus probeer het maar) wat een inspiratie allemaal, denk dat ik verslaafd ben ��

    ReplyDelete
  46. Dat boek winnen, wie wil dat nu niet....
    Ik doe dus mee, hé!
    Groetjes Sofie

    ReplyDelete
  47. Wat leuk om te lezen hoe het boek is ontstaan. Het is echt een mooi boek om te zien. Ik doe graag mee!
    Bedankt voor alle inspirerende verhalen en plaatjes op jou en maaike haar blog.

    ReplyDelete
  48. leuk boek!!
    zou ik graag in de kast hebben staan, om er dingen uit te gaan maken natuurlijk!
    groetenz ma broeders

    ReplyDelete
  49. Wat ontzettend leuk dat je er 5 weggeeft! Ook ik zou graag dit boek ontvangen...

    ReplyDelete
  50. Het lijkt me een heel leuk boek. Ik doe graag mee. Ben erg benieuwd!

    ReplyDelete
  51. Wat leuk om het verhaal erachter te lezen! Het is een prachtig boek, ik heb het ingekeken in de boekhandel. Het staat in elk geval op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag. Ik doe graag mee met de give away!
    Groetjes, Marijke

    ReplyDelete
  52. Wat een verhaal, zeg!
    Leuk om te lezen.
    Dit boek zou ik natuurlijk ook wel willen hebben.
    Ik doe ook mee met je give-away.

    Groetjes Elisa

    ReplyDelete
  53. Alleen de voorkant van het boek is al mooi! Ben erg benieuwd naar de binnenkant!

    ReplyDelete
  54. wat een mooi verhaal, hoe dit boek tot stand is gekomen ! Ik ben erg benieuwd , en zou het echt niet erg vinden om het op mijn deurmat te vinden ,)

    ReplyDelete
  55. Dit lijkt me echt een super leuk boek. Heb er al heel veel positieve verhalen over gehoord en gelezen.
    Groetjes Lize

    ReplyDelete
  56. Ben erg benieuwd naar het boek vind de voorkant alleen al helemaal geweldig met de chalkboard look
    Groetjes Rebecca

    ReplyDelete
  57. Lijkt me een heerlijk boek! Het 'puur' spreekt me ook wel aan :)

    Groetjes, Marieke

    ReplyDelete
  58. I would love to win one of the books.

    ReplyDelete
  59. Hallo Annemarie, ik zag het boek FB, iemand had het gedeeld. Vrijdag zag iets liggen om te haken. Ik ben al een tijdje op zoek om iets creatiefs te doen. Dus gekocht en ben nu aan het spelen wat ik nog weet. Jouw verhaal is prachtig. Delen is iets moois. Daarom lijkt het mij Super om fit boek te winnen om te kijken wat er mogelijk is. Liefs en veel succes met alles.

    ReplyDelete
  60. Mooi hoe je een stap achteruit zet om iemand de kans te geven..de lay-out van de cover vind ik prachtig...dus ja ik doe mee met de give-away.
    Fijne zondag nog, Viviane

    ReplyDelete
  61. I want!! I'll even pay the postage to South Africa :-D
    Congratulations to Maaike, and

    ReplyDelete
  62. (Oops)
    ...and to you, for handing on this opportunity!

    ReplyDelete
  63. Oeh, die wil ik graag winnen!! Ben heel benieuwd!

    ReplyDelete
  64. Hi,

    Ik doe graag mee met de Give Away. Wie niet waagt wie niet wint.

    Groetjes en een fijne zondag! Ineke

    ReplyDelete
  65. Een prachtig boek met eemn evenzo prachtig verhaal. Een inspiratiebron waar ik maar al te graag mee aan de slag zou willen gaan. Dus volmondig zeg ik "jaaaa ik waag graag een gokje"! Liefs Moos

    ReplyDelete
  66. Het lijkt me zo'n mooi boek om te hebben! Ik denk dat dit een boek is, die over 20 jaar nog steeds "hip" is en waar je steeds opnieuw inspiratie op doet. Ik waag heeeeeel graag een kansje!

    ReplyDelete
  67. Heb er al zoveel over gehoord/gelezen. Dat het me een super boek lijkt. Ik maak graag een kansje.

    ReplyDelete
  68. Ik doe ook graag mee! Bijzonder om te lezen hoe het boek tot stand ik gekomen..

    ReplyDelete
  69. Oh jippie! Ik las gisteren al over dit boek, het staat op mijn wensenlijstje inmiddels. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik even niets meer koop op haakgebied, eerst wat projecten afmaken. Dus wie weet... :-)

    ReplyDelete
  70. Heb al veel over het boek gelezen en ben razend nieuwsgierig. Al op zoek geweest,maar hier in de omtrek nog niet gespot in de boekhandel.
    Doe dus heel graag mee met deze loting!!
    Wat een nobel initiatief om het stokje over te geven. Echt super wanneer je het zelf even niet ziet zitten,een ander de kans te gunnen en hierbij te helpen.
    Liefs Natasja.

    ReplyDelete
  71. Ik ben gek op haken èn op haakboeken. ik loot graag mee.

    Groetjes van Janny Bijlstra.

    ReplyDelete
  72. Dit boek staat absoluut op mijn verlanglijstje, dus ik doe heel graag mee! Bedankt in ieder geval voor de giveaway!

    ReplyDelete
  73. Het zou geweldig zijn als ik dat boek zou winnen. Ik zit met een gebroken enkel thuis en heb alle tijd om te haken, zowat het enigste wat ik kan op het moment.
    Gr.
    Leny

    ReplyDelete
  74. hallo, gerne hüpfen ich in dein Lostöpfchen !!!

    Gruß Susanne

    ReplyDelete
  75. wat stoer zeg dat jij je droom hebt waargemaakt.
    ik zou graag van de droom willen meegenieten door je boek te winnen.
    groetjes mandy

    ReplyDelete
  76. Prachtig verhaal zeg! Ik zou graag een kansje wagen om te winnen....

    ReplyDelete
  77. Wow wat een mooi verhaal en wat een prachtig boek! Ik doe graag mee aan deze give away

    ReplyDelete
  78. Ik doe graag mee!
    Groetjes,
    Jacqueline

    ReplyDelete
  79. Wat zou ik dit boek graag winnen. Ik doe dan ook graag mee met de give away..

    ReplyDelete
  80. Wauw, ziet er echt leuk uit.. ik ben al lang op zoek naar inspiratie!! ik doe mee ! :-)
    liefs van je jongste volger! (12)

    ReplyDelete
  81. Ik waag een gokje.
    (herkenbaar verhaal, ik had ook zo'n nieuw project, waar ik energie uit dacht te gaan halen, maar het liep ook anders)

    ReplyDelete
  82. Wie niet waagt, wie niet wint.

    ReplyDelete
  83. Ja, dit boek wil ik heel graag winnen!

    ReplyDelete
  84. Lijkt me zo een leuk boek, dus waag ook een kansje;)

    ReplyDelete
  85. What wandeful book , yes I want to win :o)))
    Do

    ReplyDelete
  86. Oh ja dit boek wil ik heeeeeel graag winnen!

    ReplyDelete
  87. Ja al 87 opmerkingen dus ik zal wel buiten de boot vallen.
    Ik heb geen site maar ik brei/haak elke avond voor een goed doel met garen dat we krijgen van heel veel lieve mensen.
    Dat wordt verkocht en gaat naar een goed doel, vorig jaar met 5 dames (tussen de 75 en 94 jaar, ik ben 62) voor 5218,00 euro verkocht.
    Het boekje is natuurlijk welkom bij ons clubje.
    Gr, Annie

    ReplyDelete
  88. ja, dat wil ik graag.ik waag dan graag mijn kansje

    ReplyDelete
  89. Een gokje wagen kan altijd....ik wacht rustig af.
    Maaike en Annemarie, beide succes met jullie bezigheden!
    Groetjes, Rennie

    ReplyDelete
  90. Jolanda Pauli 17 augustus 2014.
    Dat ziet er leuk uit! Ik zou het boek graag hebben, leuk om uit te leren ;)
    Ik moet helaas op anoniem klikken anders kan ik niet publiceren

    ReplyDelete
  91. Dat lijkt me een mooi boek! Ik zou het boek graag hebben en doe daarom mee aan je give away!


    ReplyDelete
  92. Ja ik doe mee, het lijkt mij een ontzettend mooi boek!
    Groet Sonjah.

    ReplyDelete
  93. Er zijn veel kandidaten die een gokje wagen, leuk ik ook. Wie weet krijg je nog een nieuwe kans om ook zelf nog een boek te maken. Ik vind het een mooi en lief gebaar van je. Echt super!!

    ReplyDelete
  94. Leuk om het verhaal achter dit prachtige boek te lezen! Ik waag graag een kans op een exemplaar...
    Groetjes!

    ReplyDelete
  95. Graag doe ik mee. De cover spreekt me erg aan. Het woord Puur en het feit dat het haken is met 100% wol. Dank je wel voor de kans een exemplaar te winnen.

    Groetjes, Angèle

    ReplyDelete
  96. Wat een bijzonder verhaal. Ik maak graag een kans op dit boek. Groetjes renske.

    ReplyDelete
  97. Wat een leuk boek. Ik waag graag een kansje.
    Groetjes, Marga

    ReplyDelete
  98. Oh what a nice story. I would love to get one of this books. I crochet now on a daily basis and just love it.

    ReplyDelete
  99. Ik doe heel graag mee. Ik woon in Frankrijk dus ik kan niet zo gauw naar de winkel om het door te bladeren.En wat een bijzonder verhaal!

    ReplyDelete
  100. Ik doe graag mee, wat een mooi verhaal!

    ReplyDelete
  101. Ik doe graag mee.... Ook al val ik niet eigenlijk nooit in de prijzen... Een give away blijft toch spannend.
    Fingers crossed!

    ReplyDelete
  102. Dit boek staat op mijn verlanglijstje, dus ik doe erg graag mee met de giveaway. Superleuk en spannend. Groetjes, Isabelle

    ReplyDelete
  103. Net als iedereen voor mij, doe ik graag mee :)

    ReplyDelete
  104. Gerne nehme ich auch an der Verlosung dran teil.
    Dankeschön für die wunderbare Verlosung.
    LG Maike

    ReplyDelete
  105. Wat leuk! Zou zo gaaf zijn als ik hem zou winnen! :D

    ReplyDelete
  106. Doe ook graag mee..met deze gave give-away..
    Mooi verhaal!!!

    ReplyDelete
  107. Wat dapper dat je het stokje durfde door te geven. En wat knap van Maaike dat ze het wilde overnemnen.
    Ik had graag een boekje van jou gezien, maar de stress lijkt mij ookniets.
    Dus... ik ben benieuwd naar de inhoud van dit boekje van Maaike... en bedankt voor de link naar haar site.
    Ik waag graag een kansje.
    groet AmiFan

    ReplyDelete
  108. Gaafffff boek!! Die zou ik wel willen winnen. En dan ook nog een beetje extra tijd hihi ;)

    ReplyDelete
  109. Ja ik wil!!
    sepia [at] home . nl

    ReplyDelete
  110. I would be so happy if I won this! Your book looks beautiful!

    ReplyDelete
  111. Wat een mooi verhaal, wat goed om jouw kans te gunnen aan een ander! Na alle positieve berichten over puur haken in blogland werd ik nieuwsgierig naar Maaikes blog en haak ik as we speak mijn eerste doily naar een patroon van haar blog. Na mijn vakantie in Frankrijk wilde ik het boek gaan aanschaffen, maar winnen is natuurlijk nog leuker!

    ReplyDelete
  112. Wat lief van jou!
    Groetjes,
    Marja-Brabant

    ReplyDelete
  113. Wat een mooi boek, zou graag mee willen doen!

    Groetjes Tessa

    ReplyDelete
  114. Dit is een van de boeken die bovenaan mijn verlanglijstje staan, dus ik doe heel graag mee!!!

    Groetjes,
    Bien

    ReplyDelete
  115. Prachtig boek, ik doe graag mee

    Liefs Crejann

    ReplyDelete
  116. Nu heb je mij raaaazend benieuwd gemaakt! Ik doe graag mee aan deze leuke weggever!

    ReplyDelete
  117. Dat maakt me wel heel nieuwsgierig naar het boek. Helaas zijn de 2 plaatselijke boekwinkels niet zo groot en hebben ze nooit handwerkboeken in de winkel liggen. Zal het boek op een briefje zetten en dan eens in 'de grote stad' in de boekwinkel gaan neuzen.

    ReplyDelete
  118. Wat een leuk boek! Ik ook zou net als de mensen hierboven 1 van de 5 boeken willen winnen. Wat ik er mee zou doen als ik 1 zou winnen? Ik zou het boek gaan delen met mijn oma die net zo zot is op haken als ik. Naast dat ik veel andere dingen maak vindt ik haken ook Super om te doen. Samen met mijn oma ben ik bezig met een groot project van 1152 granny squares te haken voor een sprei. Nieuwsgierig binnenkort schrijf ik er over op mijn net begonnen blog. Www.noetsie.blogspot.nl

    ReplyDelete
  119. Wat een leuk boek! Ik ook zou net als de mensen hierboven 1 van de 5 boeken willen winnen. Wat ik er mee zou doen als ik 1 zou winnen? Ik zou het boek gaan delen met mijn oma die net zo zot is op haken als ik. Naast dat ik veel andere dingen maak vindt ik haken ook Super om te doen. Samen met mijn oma ben ik bezig met een groot project van 1152 granny squares te haken voor een sprei. Nieuwsgierig binnekort schrijf ik er over op mijn net begonnen blog. Www.noetsie.blogspot.nl

    ReplyDelete
  120. Ziet er echt leuk uit! Ik doe graag mee.

    Anne, http://annescrochetpalace.blogspot.be

    ReplyDelete
  121. Oh - I would really want to have that book ... ;o)

    ReplyDelete
  122. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  123. Super leuk!! Heb net 6 weken vakantie gehad maar ik weet wel wat ik kan doen in de herfst…

    ReplyDelete
  124. ik ben verslaafd aan haakboeken! ik doe mee!

    ReplyDelete
  125. Supergaaf!! Ik maak ook heel graag een kansje!

    ReplyDelete
  126. Leuk, ik volg beide blogs al heel lang en het boek staat al op mijn verlangelijstje, ik doe graag mee!

    ReplyDelete
  127. Gaaf om het verhaal achter het boek te weten, heel inspirerend!

    ReplyDelete
  128. Ik doe ook graag mee! En mocht ik het niet winnen, dan koop ik het zelf. (liever win ik natuurlijk)
    Als ik het niet ben, wens ik de winnares/ winnaar veel haakplezier. Succes met de verkoop van je boek. Groeten Els Blankenvoort.

    ReplyDelete
  129. Wat een leuk boek. Ik doe graag mee.

    ReplyDelete
  130. Ja doe ook graag mee

    ReplyDelete
  131. Wie niet waagt, wie niet wint. Dus ik doe zeker mee met deze geweldige Give-away!
    Mijn duimen draaien op volle toeren .... als ik toch eens zou ............winnen!!!!!!!!!
    Wat zou dat geweldig zijn. Ik zou alleen even niet kunnen haken met die blauwe duimen ....
    Maar ... ik zou wel dit prachtige boek kunnen doorbladeren.

    Groetjes, Annie

    ReplyDelete
  132. Geweldig, dat je een ander de kans gunt. Dat valt je te prijzen.

    Ik doe graag mee aan jouw give-away.

    Groeten van Juffrouw Mier

    ReplyDelete
  133. Ik haak nu al een paar jaar, maar ik heb nog steeds geen haakboek(en). Hopelijk komt daar snel verandering in ;)

    ReplyDelete
  134. Wat lief dat je het hele idee voor een boek niet hebt afgeblazen, maar Maaike een kans hebt gegeven!!
    Ik maak graag kans op haar boek!
    Groetjes van Renate

    ReplyDelete
  135. Heel bij met deze give away, deze zwangerschap begonnen met haken en kan wel wat nieuwe ideeen gebruiken!

    ReplyDelete
  136. Leuk dat je Maaike een kans hebt gegeven, ik ben jullie allebei superfan. Jullie zijn beide een inspiratie voor mijn haakwerk en mijn blog.
    Graag doe ik mee aan deze pure give-away.
    Grt
    Chris

    ReplyDelete
  137. Ik wil je een HEEL groot compliment geven; dat je een ander jouw grote wens hebt laten uitkomen, dat is toch heel bijzonder. Wat een mooi gebaar. Ik hoop dat meer mensen zoveel een ander zouden gunnen, dan zag de wereld er een stuk vrolijker uit. Wat je oogst, zal je zaaien, dus dit komt vanzelf weer bij je terug :-)
    Natuurlijk ben ik reuze benieuwd naar het boek met een mooi achtergrondverhaal ;-)
    Groetjes en sproetjes

    sandra

    ReplyDelete
  138. Wat een leuk verhaal over het ontstaan van dit boek. Ik zou het graag inkijken, maar hier in Ierland is het niet verkrijgbaar! Ik neem dan ook graag de kans het te winnen ;-)

    ReplyDelete
  139. Ondanks de vele reacties schroom ik niet om een kans te wagen.
    Dus zet me maar op de lijst van kans/liefhebbers voor het boek!
    En nu heel hard duimen....

    ReplyDelete
  140. Mooi verhaal en mooi boek! Ik waag graag een kans om het te winnen.

    ReplyDelete
  141. Amazing giveaway,so generous of you.Seen it on her blog and would love to have this book,thank you for the chance to win it.Have a lovely new week.

    ReplyDelete
  142. Leuk, daar doe ik graag aan mee! Zou het boek graag willen winnen en er samen met wat medehaaksters mooie dingen uit maken!

    ReplyDelete
  143. Oh wat een leuk boek! Ik heb hem al voorbij zien komen en ik zou hem erg graag willen winnen!! :)

    ReplyDelete
  144. I would like to have a copy of the book! :)
    It would be great inspiration for my next projects.

    ReplyDelete
  145. Ik doe ook graag mee! Mirjam S uit Houten

    ReplyDelete
  146. The book looks lovely!
    I would LOVE a copy!
    Maybe it's finally the time for me to learn how to crochet.....I've always wanted to.

    ReplyDelete
  147. Ziet er erg leuk en mooi uit; ik doe graag mee!

    ReplyDelete
  148. Wauw, zo'n mooi boek wil ik graag winnen!

    ReplyDelete
  149. I would love a copy of this book

    ReplyDelete
  150. How nice you turned your book project over to a friend! What a good friend you are! I need more friends like you. That would be something I would do, but unfortunately, I don't have any friends like that anymore since I have move around a lot. I would love to receive a copy of the book. It sounds lovely. I've been crocheting for over 30 years, but heavily since 2007 since becoming disabled, and I love to get new ideas.

    ReplyDelete
  151. Patti Challis Aug. 18, 2014
    I would truly be extremely happy with this book. I am starting over , you see its been awhile since I have crocheted and I believe your book would truly help me along the way. thank you.

    ReplyDelete
  152. Wat een bijzonder verhaal Annemrie. Ik weet zeker dat jouw tijd nog wel komt! Ik geniet erg van je blog en al je creatieve ideeën.
    En het lijkt me een superleuk boek wat ik heel graag zou winnen.

    ReplyDelete
  153. Oooooh wat zou ik blij zijn als ik dit mooie boek mag winnen!!! Samen met dochter lief er leuke patronen uit maken! Ik begin te duimen draaien hoor! Vr. groet Erna Hoekstra

    ReplyDelete
  154. Ik had het ook al ergens anders voorbij zien komen, misschien was het wel bij maaike. Het lijkt me een supermooi boek dus ik doe graag mee!!

    ReplyDelete
  155. Een mooi verhaal wat aansluit op mijn gevoel wat ik bij haaksters heb.
    Fijn om dat zo bevestigd te zien!
    Ik zou ook wel een kansje willen wagen want het boek lijkt me erg inspirerend,
    alleen de voorkant al!

    ReplyDelete
  156. Hello! The book looks lovely! I would love to win a copy! Well done to Maaike and well done to you for passing on the opportunity. Perhaps one day you will be in the right place in your life to publish that book you had in your head....who knows? �� Sarah x

    ReplyDelete
  157. Ook ik ben van jullie beiden een groot fan en het verhaal achter het ontstaan van het boek sprak me erg aan.
    Zou heel graag willen winnen.
    Groetjes Jose

    ReplyDelete
  158. Een puur verhaal. Respect voor de beslissing die je genomen hebt. Ik ben al heel lang fan van jullie allebei. Het is vast een prachtig boek geworden. En dat boek van jou gaat er vast ook nog wel komen.
    Liefs, Barbara.

    ReplyDelete
  159. Woooow!!! I was very touched by what you have done!thank you for the opportunity to win!

    ReplyDelete
  160. Wat een goed verhaal, klasse dat je de stap genomen hebt! Ik doe graag mee op een kans voor het boek!!

    ReplyDelete
  161. What a nice story, congratulations to both!
    I'd like to win a copy....
    Ciao!

    ReplyDelete
  162. Wat een mooi verhaal dat zo een boek kan worden geschreven. Het lijkt me een ontzettend mooi boek en doe graag mee.
    Liefs, Evita

    ReplyDelete
  163. Ik geef toe dat het sinds de lagere school geleden is dat ik gehaakt heb. Het kriebelt echter al langer om het weer te leren en van vooraf aan te beginnen. Dit boek zou daar een leuke hulp bij zijn!!

    eline . bomans @ gmail . com

    ReplyDelete
  164. Lieve Annemarie, wat heb je het avontuur waar we een jaar geleden samen in zaten prachtig weergegeven. Ik had er geen betere woorden voor kunnen kiezen! Ook via je blog nogmaals enorm bedankt voor het doorgeven van deze prachtige kans. Ik ben en blijf vereerd dat je mij naar voren geschoven hebt. Tot gauw xx

    ReplyDelete
  165. Mooi om het verhaal erachter zo te lezen ! Heb het boek nog niet in mijn handen gehad, maar wel veel goede dingen over gelezen/gezien ! Dus hij staat wel op mijn lijst(je) :-) ! Ik zou dus heel graag meedoen met deze verloting !
    Haakgroetjes,
    Caroline

    ReplyDelete
  166. Wat een mooi en inspirerend verhaal! Ik ben er gewoon stil van. Wat lief dat je het aanbod van de uitgever niet zomaar hebt afgewezen maar iemand anders hebt voorgedragen! En dat er nu zo'n mooi boek alsnog uit is voortgekomen, geweldig.

    ReplyDelete
  167. Ik ben nog nooit op dit blog geweest.Door facebook werd ik er op attent gemaakt. Ik ben 63 jaar maar een beginneling in haken.Dus kom hier vast eens meer kijken nu ik het weer.Het is lief dat je het boek 5x weggeeft.

    ReplyDelete
  168. Drie dingen die me opvallen in je enthousiaste stukje zijn: Loslaten, keuzes maken en gunnen. Knap!
    Ik wil graag meedoen met je give away!

    ReplyDelete
  169. Wat jammer dat je zelf nu geen boek uitbrengt, maar wat goed dat je voor jezelf kiest en een ander heel blij maakt door een kans als deze te bieden. En dan maak je ook nog eens vijf mensen blij. Voorlopig haak ik weinig met een gebroken arm, maar de voorkant ziet er belovend uit voor de binnenkant. Dus eerst foto 's kijken en dan over een poosje aan de slag

    ReplyDelete
  170. Wat zal het moeilijk geweest zijn! Je hebt een enorm moedig besluit genomen!! Fijn voor je dat dit verhaal zo'n goede afloop heeft: er is een fantastisch boek uit voort gekomen! Ik zou er dolgraag een exemplaar van winnen!

    ReplyDelete
  171. Geeft altijd een prettig gevoel wanneer je een besluit hebt genomen en dit een goede afloop heeft voor een volgende.
    Ik doe graag mee

    ReplyDelete
  172. Ik had het boek al gezien op het blog van Maaike en op mijn verlanglijstje gezet. Ik heb namelijk afgelopen weekend mijn verjaardag gevierd. Maar helaas dit boek niet gekregen. Ik doe dus graag mee met de verloting.
    Ik vind het trouwens wel mooi om hier het verhaal achter dit boek te lezen. Wat lief dat je haar de kans hebt gegeven haar droom waar te maken. Daar wordt jij ook weer een rijker mens van!

    ReplyDelete
  173. A touching story about the birth of this book. Only generous hearts do things like these. I'd love to have a copy of it! Thanks for the opportunity. Love peace and crochet Gabriela

    ReplyDelete
  174. AAAHHHHHH, GAAF!!!! Zodra ik het boek zag heb ik het om mn verlanglijstje gezet (ben jarig in oktober...) en heb me nog steeds in kunnenhouden om het zelf te kopen... Dit is natuurlijk wel een hele leuke manier om er wél (voor oktober) aan te komen. En juist het verhaal erachter maakt dat ik het boek nog interessanter vind dan alleen het haakgedeelte. En daarbij; je bent een mensen-mens... Een mens met gevoelens voor het-een-ander-ook-iets-gunnen! Een geweldige eigenschap waar je trots op MOET zijn! Nu maar duimer-de-duim....

    ReplyDelete
  175. Dit boek staat met stip op 1 op mijn verlanglijstje!! Ik zou 'm graag meenemen naar Texel om daar een goede reden te hebben om nieuwe wolletjes in te slaan ;-) Nu ga ik heel duimen en hopen dat ik morgen mijn naam zie staan bij de winnaars...

    ReplyDelete
  176. Wat een bijzonder verhaal en wat een pracht boek. ik heb het al even doorgebladerd in de boekhandel en er staan veel leuke patronen in. ik zou het boek dus dolgraag willen winnen!

    ReplyDelete
  177. Hola!!!!!!Desde Argentina te sigo.Me encanta tejer crochet y lo disfruto mucho.Sería un sueño ganar ese hermoso libro.
    Muchos besos y a cruzar los dedos!!!!!!

    ReplyDelete
  178. Klinkt hartstikke leuk, dus ik wil graag kans maken op een boek!

    ReplyDelete
  179. Hello,
    I love your blog and would love to get a copy of the book. It is a really touching story, so generous and kind of you to give your big opportunity to someone who's work you love.

    Thank you for the lovely patterns and inspiring storys.
    Lots of love,
    Asysto

    ReplyDelete
  180. Ik waag heel graag een kansje!

    ReplyDelete
  181. zou heel graag dit Pure haakboek willen hebben dus wil heel graag op de lijst met mededingers groejtes Jitske

    ReplyDelete
  182. Wat een ontzettend mooi gebaar om iemand anders op deze manier ook zo een kans te geven. Ik heb het boek heel even bekeken in de winkel en het ziet er zo op het eerste oog al super uit! En mooie haakboeken heb je nooit genoeg, dus ik waag dus ook graag een kansje.
    Groetjes,
    Chantal

    ReplyDelete
  183. Het boek staat op mijn verlanglijstje, dus als ik het zou kunnen winnen....... Waag ik graag een kansje.
    Groetjes,
    Marijke

    ReplyDelete
  184. Such a lovely inspirational story. I would very much love to win a copy of this beautiful book. Thank you again for your generosity x

    ReplyDelete
  185. Jeetje wat eeen boel reacties al zeg. Het is dan ook een bijzonder verhaal en een mooi boek geworden. Mooi Annemarie dat jij de kans hebt doorgegeven en mooi door wat Maaike ervan heeft gemaakt. Ik zou het graag winnen.

    ReplyDelete
  186. Ook ik doe graag mee met de actie. Ik ben verslaafd aan haken. Als ik maar een beetje tijd heb doe ik weer een project(je): kinderspeelgoed, knuffels, dekens, kussens, jurkjes voor de poppen van mijn dochter. Mooie patronen zijn altijd welkom!

    ReplyDelete
  187. Super deze give away!
    ik doe graag mee!

    ReplyDelete
  188. Wat leuk! Knap dat je iemand anders de kans durft door te geven. Ik doe graag mee met deze give a way!

    ReplyDelete
  189. Wauw wat een prachtig boek! En een bijzonder verhaal! Graag maak ik kans!

    ReplyDelete
  190. Zou ik ook deel mogen nemen voor mijn zus? Zij is echt super enthousiast over het boek en op dit moment is haken echt een heerlijke ontspanning voor haar (wie weet maakt ze iets moois voor mij uit het boek ;-) ). Zo ja, dan maak ik graag kans!

    ReplyDelete
  191. Congratulations to Maaike and also to you, for if you hadn't had the spark in the first place, it would not have happened. What a lovely outcome. I wonder whether your original idea is still glowing (not faded away). When the time is right, you will have your own book one day.
    Here's a toast to books and blogging to celebrate! Cheers!

    ReplyDelete