Sunday, May 29, 2011

Holy Stitch!














Gisteren was het dan eindelijk zover: de Holy Stitch! Nadat Freubelweb had aangeboden wat van mijn spulletjes te verkopen had ik me voorgenomen om zelf maar eens te gaan kijken bij de beurs waar ik al zoveel over gelezen had. Eenmaal in Leeuwarden aangekomen was het een korte (en koude!) wandeling naar de Blokhuispoort. Eenmaal binnen vond ik al snel de cel van Freubelweb. Wat een gezelligheid! Het was ontzettend leuk om Loes en haar man in het echt te ontmoeten ("Ben jij van... oooooh wat leuk!"). Ik had de hele dag wel daar kunnen blijven staan maar er was natuurlijk meer te zien. Zo was Stoffies er, waar ik een leuk kadootje voor mijn nichtjes vond. Ook zag ik De Quiltkoffer met ontzettend veel mooie stofjes, Marutska met haar prachtige krukjes en kussens van Zpagetti en heb ik een tijd staan kletsen met de eigenaresse van Te Kek die allemaal prachtige spulletjes verkocht zoals tassen en notitieboekjes. Alles bij elkaar was het een verschrikkelijk leuke dag en kan ik iedereen aanraden om eens zo'n beurs te gaan bezoeken. Het is zo leuk om de mensen achter de websites eens te ontmoeten!
Oh ja, ik had natuurlijk het voornemen om allemaal prachtige foto's te maken, maar door mijn enthousiasme ben ik dat helemaal vergeten (-: Als iemand een site weet waar een leuke foto-impressie op staat, dan hoor ik het graag.

Yesterday it finally was the day of the Holy Stitch! After Freubelweb offered to sell some of my stuff there, I decided to go over and visit the crafty market myself. I'd heard so much about it! After arriving in Leeuwarden it was a short (and cold!) walk to the Blokhuispoort (a former prison). Once inside I found the cell of Freubelweb very quickly. So much happiness! It was really nice to meet Loes and her husband in real ("Are you from... ooooh how nice!"). I could have stayed there all day, but ofcourse there was a lot more to see. Stoffies was there, where I found a really nice gift for my nieces. I also saw De Quiltkoffer with a lot of very nice fabrics. Marutska with her stools and cushions of fabric yarn and I've spend some time talking to the owner of Te Kek who sells a lot of lovely things, for example bags and notebooks. Taking it all in all it was an incredibly lovely day and I can recommend a visit to a crafty market like this to everyone. It is so nice to meet the people behind the websites!
Oh and ofcourse I had planned to take a lot of lovely pictures, but due to my enthousiasm I totally forgot (-: So if anyone knows a website with a good photo-impression, I'd love to hear it!

6 comments:

  1. Veel plezier! Ik ben benieuwd wat jij er van vond.
    Groetjes, Annemarie

    ReplyDelete
  2. Leuk Annemarie! Ik ga er straks heen. Ben heel benieuwd :-)
    Groetjes
    José

    ReplyDelete
  3. Het lijkt me ook zo leuk om daar een keer heen te gaan maar ik vind het toch een beetje ver weg. Ik ben ook wel benieuwd naar foto's. Dan kan ik toch een kijkje nemen hoe het er allemaal uitziet. Jammer dat je zelf geen foto's hebt gemaakt maar ik herken dat wel. Dan zie je zoveel leuks en ben je zelf druk bezig dat je er helemaal niet meer aan denkt.

    ReplyDelete
  4. Loved reading about the fair, I am going to my first craft fair next weekend in Deventer! I hope your friend had a great time there selling.

    ReplyDelete
  5. Leuk om je te hebben gezien in de oude gevangenis!

    Groetjes
    Maria

    ReplyDelete