Wednesday, November 27, 2013

Toys and stuff


























Ik heb al regelmatig iets voor het goede doel gemaakt en ik krijg ook vaak de vraag of ik een goede bestemming weet. En ja, ik weet er een heleboel, maar nu kwam er voor het eerst een vanzelf op mijn pad. Ik kreeg een mailtje op mijn werk van een collega. Of ik toevallig nog iemand wist die iets mee wilde geven voor een groep kansarme kinderen in Roemenie. De afzender gaat in januari met een groep vrienden naar Roemenie en vorig jaar hadden ze daar een groep kinderen verrast met kadootjes. Ze zouden het zo graag nog eens over doen, dus vandaar het verzoek voor een heel klein kadootje. Natuurlijk help ik daar heel graag aan mee. Maar het lijkt me ook leuk om meer dan alleen mijn eigen haaksels mee te geven. Dus ik dacht, misschien wil iemand van jullie ook wel meedoen? Men stapt op 1 januari in de bus, dus eigenlijk moet ik het dan voor Kerst hebben wil ik het nog op tijd kunnen bezorgen. Het is dus nogal kortdag, maar wie weet heb jij nog iets liggen? Of heb je toch nog tijd om iets te maken? Alles is welkom, groot of klein, zolang het maar gehaakt of gebreid is want dat lijkt me nou zo leuk. Doe je mee? Zo ja, stuur me dan een mailtje (klik op de button rechts boven) en dan laat ik je zo gauw mogelijk weten waar je jouw bijdrage naartoe kan sturen.

I've made a lot of things for charity and very often I'm asked if I know good charity projects. And yes, I know of many good projects, but this time the project found me. I got an email at work from a co-worker. I I know somebody who wanted to give something for children in Romania. The person who asked is going to Romania in January with a group of friend, and last year they surprised a group of kids with presents. They would love to do that again, so that's why they asked for maybe a little present. Ofcourse I'd love to help. But it seems fun to give even more then my own crochet goods. So I thought, maybe one of you would like to help? They are leaving on January 1st, so I think I need it before Christmas if I want to deliver the goods in time. So there's not much time left, but maybe you've got something that's already finished? Or maybe you can find the time to make something small? Everything is welcome, big or small, as long as it is crocheted or knitted, because that's what I'd love to give. Are you in? If so, send me an email (click the button on top of the right side bar) and I'll let you know where you can send your gift to as soon as possible.

15 comments:

  1. Owww wat een leuke actie, er komen ongetwijfeld veel mooie spulletjes binnen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dat lijkt me super om deze ( vast en zeker ) mooie agenda te winnen.
      Groetjes van Rita.

      Delete
  2. Even twijfel of ik zou reageren. Prachtige actie, maar ... Wat zijn er veel geweldige, goede acties op dit moment.
    Flauw om nu niet te reageren zegt een stemmetje in mijn hoofd. Ik ga kijken of ik toch iets kan bijdragen.

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Margaret, ik snap het hoor, er zijn zoveel mooie acties gaande en je kunt niet overal aan meedoen. Maar lief dat je toch gaat kijken of je iets kunt bijdragen. Groetjes, Annemarie

      Delete
  3. Mooi dat je deze actie wil opzetten. Ik haak erg graag, dagelijks ook en probeer regelmatig mee te werken aan haken voor een goed doel. Ik haakte eerder dekentjes voor Nepal en mutsjes voor save the children. Ook het poekieproject heb ik voorzien van wat haaksels. Ik zou graag meedoen, maar ik moet je helaas bekennen dat ik haken super vind, maar knuffels haken vind ik niet leuk om te doen. Ik ben er weleens aan begonnen, maar de knutsels maak ik nooit af. Ik wens je heel veel succes met de actie en ik volg je blog erg graag, dus mocht er ooit nog een goede doelen haakactie zijn waarvoor dekentjes, mutsjes, slofjes etc. worden gevraagd, dan zal ik zeker meedoen,
    groet,Arianne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Arianne, als je liever iets anders bij wilt dragen mag dat ook hoor! Het hoeft niet per se een knuffel te zijn. Ik zal dat een dezer dagen nog even apart noemen. Ik ga zelf ook een van mijn dekentjes erbij doen.
      Groetjes, Annemarie

      Delete
  4. Wat tof!! vraagje, heb jij een patroontje van het rendiertje dat op de foto staat? zal eens kijken of ik die op tijd gehaakt krijg voor het geode doel :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Leonie, dat verkoop ik in mijn Etsy-winkel. Op de pagina gratis haakpatroontjes heb ik een verzameling gratis haakpatroontjes staan. Misschien dat je daar iets leuks tussen vindt? A.s. zondag plaats ik een op mijn blog een eenvoudig patroontje speciaal voor dit project.
      Groetjes, Annemarie

      Delete
  5. Zal eens even kijken of ik nog wat heb!

    ReplyDelete
  6. Wil graag meedoen maar op een of andere manier lukt het me niet om je te mailen... ??? Hoe verder???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Corretje, je kunt me mailen op annemarieshaakblog AT hotmail DOT com
      Fijn dat je mee wilt doen!!
      Groetjes, Annemarie

      Delete
  7. ik brei zelf slofjes nu toevallig 5 opdrachten voor setje sloffen miss is dat ook iets om te delen met de kids?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh wat leuk! Ja, dat is natuurlijk ook hartstikke leuk!

      Delete