Monday, September 19, 2011

Monday Pattern Day: Bear!


























Ik heb 'm nog niet gemaakt maar dat ga ik zeker een keer doen! Het Engelse patroon van deze beer vind je hier op de blog van Jessica. Ik mocht het patroon van haar vertalen naar het Nederlands. Dat vind je hieronder. Kijk trouwens ook even in haar Etsy-shop, daar staan nog een paar leuke patroontjes.

I haven't made it yet but I sure will! The English pattern of this bear is here on Jessica's blog. She gave me permission to translate the pattern into Dutch. You can find the Dutch version below. Also check her Etsy-shop, there are a few cute patterns there as well.

Hoofdje

1. 6V in magische ring (6)
2. 2V in elke steek. (12)
3. *1V, 2V in volgende* herhaal rondom (18)
5. *2V, 2V in volgende* herhaal rondom (24)
6. *3V, 2V in volgende* herhaal rondom (30)
7. 30V
8. 30V
9. *2V samenhaken (minderen), 3V* herhaal rondom (24)
10. *2V samenhaken (minderen), 2V* herhaal rondom (18)
11. *2V samenhaken (minderen), 1V* herhaal rondom (12)
Maak een gezichtje op een klein stukje vilt en naai het op het hoofdje.

Oren (maak 2)
1. 2L, 5V in de tweede steek vanaf de naald. Vastmaken aan het hoofdje.

Lijfje

1. 6V in magische ring. (6)
2. 2V in elke steek. (12)
3. *1V, 2V in volgende* herhaal rondom (18)
4-9. 18V (18)
10. *2V samenhaken (minderen), 1V* herhaal rondom (12)
11. 12V

Armen en benen (maak er 4)

1. 6V in magische ring. (6)
2. *2V in volgende, 1V* herhaal rondom (9)
3. 9V (9)
4. *2V samenhaken (minderen), 1V* herhaal rondom (6)
5-8. 6V (6)
Opmerking: je kunt de armen een beetje langer maken dan de benen als je dat wilt. Alleen het uiteinde van de armen en de benen vul je op met vulling.

Sjaal

1. 35L met kleur A. Afhechten.
2. Met kleur B haak je 1V in elke steek. Afhechten.
3. Met kleur A haak je halve vasten in elke steek, maar dan alleen in de achterste V van de vasten. Afhechten.

17 comments:

  1. Hi Annemarie,
    Zag je berichtje te laat, volgende keer doe ik graag mee met linken! Fijn als je me dan weer even tipt! Groetjes Yvon

    ReplyDelete
  2. HI ANNEMARIE
    I`M SO GLAD TO KNOW YOU. CONGRATS FOR YOU WONDERFUL JOB.AND THANKS SO MUCH TO INVITED ME TO YOUR CROCHET PARTY.
    I´M GOING TO BE HERE THE NEXT WEEK END.
    HAVE NICE DAY
    AND HAPPY CROCHETING!
    BYE
    MIVA

    ReplyDelete
  3. I managed half a leg... my crochet skills are extremely lacking :P

    ReplyDelete
  4. Thank you so much for your new link!....and thanks for the puffy flower love.

    You know!? -- yours is truly one of the best crochet blogs that I visit on a regular basis.

    Continue with your happy hooking & sharing it with all of us!

    ReplyDelete
  5. Hoi Annemarie,
    Dankjewel voor je uitnodiging om een linkje op je leuke blog te plaatsen. Ben even druk met andere dingen, maar lijkt me zeker leuk een keer mee te doen!
    Groetjes, Tanja

    ReplyDelete
  6. Wat een schatje!! Deze is zeker de moeite waard om eens te haken,..

    ReplyDelete
  7. Hey Annemarie, natuurlijk verhuis ik met je mee! Profi hoor, heel goed van je.
    liefs uit Canada van Maaike

    ReplyDelete
  8. HOLA ME GUSTA LO QUE HAS HECHO, COMO TODO LO QUE HAY EN TU BLOG,BESOS.

    ReplyDelete
  9. Wat een snoepie zeg! Lief dat je mocht vertalen :-) Veel werk om dat te doen, dus ook lief van jou! :-)

    ReplyDelete
  10. ❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸♥☼♥¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤
    ╔════════ ೋღ❤ღೋ ════════╗
    * ♥✿ UN ABRAZO PARA TI ✿♥ *
    ╚════════ ೋღ❤ღೋ ════════╝
    ❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸♥☼♥¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤

    ReplyDelete
  11. Wat een enige beer! Bedankt voor je beschrijving! Die slaan we op! Gefeliciteerd met je nieuwe blog! Heel veel succes!
    groetjes Joke

    ReplyDelete
  12. Oh ja, ik was nog wat vergeten...
    Bij deze wil ik je ook uitnodigen om aan te haken op www.haakmaaraan.blogspot.com?
    Als je dat wilt, stuur dan je emailadres naar mij,dan stuur ik jou de link om bijdrager te worden? Mijn emailadres vind je op dit blog onder het eerste blogpost!

    ReplyDelete
  13. What a sweet bear!!! So cute!

    Thanks for linking,

    Ursula

    ReplyDelete