Friday, December 30, 2016

The last quarter of 2016 - an overview

1. Cactus by Draad en Praat 2. Reindeer Mittens 3. Yarn testing 4. Handpoppen Haken 5. Shawl by The Lazy Hobby Hopper 6. Pillow Cover 6. Crochet Dreams 7. Knitting & Stitching Show 8. Owl







































Het laatste kwartaal was Link Your Stuff weer goed bezocht, maar deze Link Your Stuff was het allerdrukst. De cactussen van Draad en Praat waren zo verschrikkelijk leuk, het was dan ook te verwachten dat dit de meest bekeken link zou worden van dit kwartaal. Ik heb zelf ook weer rondgesnuffeld, en een van mijn favorieten van dit kwartaal is deze prachtige sjaal van The Lazy Hobby Hopper.

Maar wat gebeurde er nog meer in dit laatste kwartaal? Ik ging naar de Knitting & Stitching Show in Londen, wat ik daar allemaal heb gezien lees je hier.

Mijn Nederlandse webwinkel ging weer online (klik hier), en ik was erg blij dat ik het prachtige kleurboek Crochet Dreams er aan toe kon voegen.

Ik mocht garen testen voor Wolplein, en tot mijn verrassing koos ik dezelfde favoriet als twee jaar geleden. Welk garen dat was lees je in dit blogbericht.

Ik begon aan een nieuwe kussenhoes, ik haakte een hele grote uil en een heleboel kleintjes voor Roemenie. Ik ontwierp Rendier-wanten, ik haakte een cactus voor Aan de Haak en vond nog veel meer leuke gratis cactuspatronen. Ik ontdekte dat de bloemen die ik eerder dit jaar haakte ook leuk waren als kerstster en ik vond een vrolijk patroon van een vis.

Was er nog boekennieuws? Jazeker, want ik ging ook nog naar de boekpresentatie van het boek Handpoppen Haken van Stefanie van CuteDutch. Ik vond het boek zo leuk, de volgende dag had ik al mijn eerste handpop af.

Natuurlijk gebeurde er nog veel meer in 2016. Er kwamen nog meer mooie boeken uit, er kwamen nieuwe blogs bij en bloggers die al lang blogden hielden er mee op of besloten een kleine (of soms toch grote) pauze in te lassen. Projecten werden enthousiast begonnen en ze werden soms wel, maar soms ook niet afgerond. Er ontstonden allemaal ideetjes in mijn hoofd, maar slechts een klein deel wist ik uit te voeren. Soms had ik geen tijd of zin, en soms bleek het toch te groots of bleek het helemaal niet te worden wat ik had gehoopt. Maar alles bij elkaar was het een geweldig mooi en creatief jaar waarin ik lieve, leuke en vrolijke berichtjes van jullie kreeg. Waarin ik telkens weer geinspireerd werd door alle linkjes bij Link Your Stuff en waarin ik online en offline leuke wolwinkels heb bezocht. Ik hoop dat jullie net als ik kunnen terugkijken op een mooi creatief jaar en ik hoop dat we allemaal een mooi, creatief, vrolijk en gezond 2017 tegemoet gaan. Maar voor het zover is hoop ik jullie morgen weer te zien bij de laatste Link Your Stuff van 2016!

The last quarter of Link Your Stuff was very busy, but this Link Your Stuff was the busies. The cactusses of Draad en Praat were so very cute, I wasn't surprised that these were the most viewed link of this quarter. I looked at all links of this quarter again, and one of my favourites is definitely this lovely scarf by The Lazy Hobby Hopper.

But what else happened this quarter? I went to the Knitting & Stitching show in Londen. You can read all about it here in this blog post

My Dutch webshop went online again (click here), and I was very excited to add the lovely coloring book Crochet Dreams to my shop. 

I got to test yarn for Wolplein, and I was very surprised that I chose the same favourite as two years earlier. You can read in this blog post what yarn that is.

I started working on a new cushion cover, I made a giant owl and a lot of tiny owls for charity. I designed Reindeer mittens, I made a cactus for the website of the magazine Aan de Haak and I found many more cute free cactus patterns. I found out that the flowers that I made earlier this year were very cute Christmas stars and I found a cute and free fish pattern.

Was there any book news? Yes there was! I went to the book presentation of the book Handpoppen Haken from Stefanie van CuteDutch. I loved the book so much that I finished my first hand doll the next day.

Ofcourse many other stuff happened in 2016. More books were published, new blogs arrived and some bloggers that were blogging for a long time decided to take a short (or sometimes a long) break. Projects started full of enthousiasm, and sometimes they worked out and sometimes they didn't. There were many ideas in my head, but I was only able to do something with a few of them. Sometimes I didn't have the time or I just wasn't in the mood. And sometimes it turned out to be a way too big project or it didn't become what I had hoped. But taking everything into account it was a great, fun and creative year in which I received many sweet, fun and happy messages from so many of you. I got inspired at Link Your Stuff and I visited online and offline shops that I loved. So I hope that you all had a lovely year and I hope that we will all have a wonderful and creative and happy healthy 2017! But before that, I hope to see you again tomorrow at the last Link Your Stuff of 2016.

6 comments:

  1. Een heel leuk, mooi én inspirerend overzicht!
    En natuurlijk doe ik morgen weer mee met je linkfeestje!
    "Brei" een mooi eind aan dit creatieve jaar 2016 en neem de draad vooral weer op in 2017!
    Groetjes,
    Akkelien

    ReplyDelete
  2. Wat ontzettend leuk om je kwartaaloverzichten te lezen en te bekijken. Wat gebeurt er toch ontzettend veel in een jaar, hè? Je hebt het heel mooi op een rijtje gezet allemaal. Geweldig gedaan.
    2016 ... het jaar waarin ik prachtige, gekleurde bolletjes garen won bij jou. Nogmaals dank daarvoor. Iedere keer als ik door onze hal loop, zie ik de gezellige slinger hangen.
    Ik wens je veel goeds voor het nieuwe jaar en vooral een heel creatief 2017 gewenst!
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    ReplyDelete
  3. Leuk dit jaaroverzicht. Op een of andere manier kan ik op jou blog niet meer link your Stuffen. Bij andere lukt het wel. Ik blijf ze er wel trouw op zetten maar ik kan niet meer zien dat de bezoekers van jou blog komen. Maar dat maakt niet uit ik vind het heerlijk om op zondag eens te kijken wat iedereen weer heeft gemaakt, erg inspirerend. Een fijne jaarwisseling en voor 2017 weer een creatief jaar toegewenst.
    Groetjes,
    Chris

    ReplyDelete
  4. So hard to choose a favorite!!!

    ReplyDelete
  5. Very helpful suggestions that help in the optimizing website. thank for sharing the link.

    หนังสงคราม

    ReplyDelete