Sunday, March 25, 2012

Flower Week: Flower #1!




Nu de lente begonnen is en het weer echt geweldig was de afgelopen dagen leek het me leuk om wat bloemen te haken en de patroontjes ervan met jullie te delen. Vandaag de eerste en tot en met vrijdag volgt er elke dag een nieuwe. Veel plezier ermee! Wil je meer bloemetjes haken? Klik hier als je mijn gratis Ebook met bloemenpatroontjes wilt downloaden en kijk op deze pagina voor meer gratis patronen.

Now that Spring officially started and the wheather has been awesom the last few days, it seemed fun to me to crochet a few flowers and share the patterns with you. Today I'll share the first and until Friday there will be a new one every day. Enjoy! Click here if you want to download my free Flower Pattern Ebook at LoveCrafts and check this page for more free patterns.

- Haak 4 losse.
- 13 stokjes in de eerste losse die je haakte.
Wissel hier van kleur.
- Haak 1 halve vaste in de bovenste van de 4 losse waar je mee begon.
- 1 losse.
- 1 vaste bovenin elke stokje (14 vasten in totaal dus)
Wissel hier van kleur.
- Haak 6 losse, sla een vaste over, 1 vaste in de volgende vaste. Herhaal tot je rond bent.
- Haak in elk boogje: 1 vaste, een half stokje, drie stokjes, een half stokje, 1 vaste.

- Chain 4.
- 13DC in the first chain you made.
Change colour here.
- 1 slip stitch in the first of the 4-chain you started with.
- Chain 1.
- SC1 in every stitch around. So 14SC in total.
Change colour here.
- Chain 6, skip one stitch, 1SC in the next stitch. Repeat around.

- In every bow: 1SC, 1HDC, 3DC, 1HDC, 1SC.

14 comments:

  1. This is awesome. I just tried and i love the results thanks for sharing

    ReplyDelete
  2. Wat een super leuke bloem! Bedankt voor je lieve berichtje op onze blog (According to Matt)!

    Groetjes van Matt & Dennis!

    ReplyDelete
  3. Dank je wel voor het patroontje
    Groetjes anita

    ReplyDelete
  4. Ik ga met je mee op proberen te haken :-)

    ReplyDelete
  5. Leuk patroontje, dank je voor het plaatsen!
    Groetjes, Anne-Marie

    ReplyDelete
  6. Nou leuk zeg, ik ga ze allemaal uit proberen hoor,
    groetjes hanneke

    ReplyDelete
  7. oooh, it's been ages since I've done any crochet flowers, I wonder where my hooks are. . . hmmmmm

    ReplyDelete
  8. Supermooi! ik ben er aan begonnen. maar hoe verander ik nu van kleur? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Lien, daar heb ik een tutorial over gemaakt :-) Kijk hier maar:
      http://annemarieshaakblog.blogspot.nl/2012/04/how-to-change-colour.html
      Groetjes, Annemarie

      Delete
  9. Bedankt voor dit leuke patroontje, ik heb net een bloemetje op een armbandje gehaakt.
    Dit bloemetje ga ik ook aan m'n dochter van 9 leren. Ideaal voor beginners :)

    ReplyDelete
  10. Heel erg bedankt voor het patroon! en wat staat er sowieso een hoop leuks op je blog! Dit bloementje heb ik vanmiddag al even gemaakt, maar ik kom zeker snel terug om andere patroontjes te gaan proberen!

    ReplyDelete
  11. Thank you for posting the free flower pattern! It is so lovely :) I have included it on my blog Karla's Making It (linking to your pattern, of course)! You can view it here http://www.karlasmakingit.com/free-crochet-patterns/free-crochet-flower-patterns/

    ReplyDelete