Sunday, July 18, 2021

Crochet Dog


 














Tijdens warme zomeravonden vind ik het heerlijk om buiten te zitten en een stukje te haken. Ik ben nu bezig met het haken van een hond. Die maakte ik al eerder (klik hier om te lezen waar het patroon vandaan komt) maar nu haak ik 'm met Phildar Coton 3 (de bruine kleur) en Drops Cotton Light (haaknaald 3mm). Dat laatste garen is echt heel mooi, maar niet zo geschikt voor amigurumi. Dus het is af en toe een beetje worstelen want het garen splijt snel. Ik denk dat dat minder is als je bijvoorbeeld een deken of een trui haakt, waarbij de steken wat minder strak hoeven te zijn. En een grotere haaknaald wil ook nog wel eens helpen. Ik ben maar wel gewoon verder gegaan en de hond is bijna af. Nog een arm en dan kan ik 'm in elkaar zetten. Wil je meer hondjes en patronen van hondjes zien? Klik dan hier. Ik wens je een fijne zondag.

During warm summer evenings I love to sit outside and crochet. I am now making a dog. I made this dog before (click here to see where I found the pattern) but this time I'm making it with Phildar Coton 3 (the brown color) and Drops Cotton Light (crochet hook size 3mm. This Drops yarn is really beautiful, but not so suitable for amigurumi. So it's a bit of a struggle at times because the yarn splits quickly. I think that's less so when you're crocheting a blanket or a sweater, for example, where the stitches don't need to be as tight. Also, a bigger crochet hook might help against the splitting. But, despite the struggle I just kept on going and the dog is almost finished. One more arm and then I can put it together. Want to see more dogs and dog patterns? Then click here. I wish you a nice Sunday.

3 comments:

  1. Hey Annemarie,
    Wat een schattige hond. Echt te leuk. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    ReplyDelete
  2. Beautiful things! I love crochet but have not been working on my project lately. Have a great day!

    ReplyDelete