Wednesday, March 8, 2017

Granny squares




Ik was al een tijdje op zoek naar een wat groter project, en dat heb ik eindelijk gevonden. Toen ik net begon met haken heb ik een grote deken gemaakt. Hij is jaren mooi gebleven en mijn kat was er weg van. Jammer genoeg is de deken onlangs in de wasmachine terecht gekomen met een blauwe trui. En dat was het einde van de mooie witte deken. Ik ga 'm dus nu nog een keer maken, maar dan met andere kleuren. Klik hier voor het patroon van de granny square. Ik haak deze deken met Drops Paris katoen, maar je kunt het bijvoorbeeld ook haken met Paintbox Yarns Cotton Aran. Ik gebruik voor beide garens een haaknaald 4mm of 4.5mm.

I was looking for a larger project for some time, and now I finally found one. When I just started crocheting I made a big blanet. It was very pretty and I used if for many years (and so did my cat). Unfortunately it ended up in the washing machine with a blue sweater not too long ago. So that was the end of the pretty white blanket. So I'm going to make it again, but with different colors this time. Click here for the pattern of the granny square. I'm using Drops Paris cotton for this blanket, but you can also use Paintbox Yarns Cotton Aran for instance. For both yarns I use a crochet hook size 4mm or 4.5mm.

9 comments:

  1. wat een pech!
    maar gelukkig is er nog wol te koop en kon je aan een nieuwe beginnen. :)

    ReplyDelete
  2. Oef ... en vervolgens was de deken wit met een vleugje blauw? Balen!
    Dit wit met geel vind ik erg mooi. Veel plezier met haken!
    Groetjes, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    ReplyDelete
  3. Echt jammer dat die eerste deken een blauwe kleur heeft gekregen. Het begin voor de nieuwe deken ziet er mooi uit. Fris en vrolijk.

    Veel haakplezier, Margaret

    ReplyDelete
  4. O, wat jammer van die eerste deken!
    Dit ziet er wel veelbelovend uit. Een hele klus, wél een leuk gelukkig!
    Groetjes,
    Akkelien

    ReplyDelete
  5. Dat was vast schrikken toen je de schone was uit de trommel haalde en je je deken in andere kleuren terug vond! Knap dat je in de herkansing gaat. Het wit met geel oogt fris en doet me aan de lente denken. Haak ze!
    Groetjes,
    Patricia

    ReplyDelete
  6. de jolis grannys tu pourrais participer a mon défi grannys du jeudi a bientôt

    ReplyDelete
  7. molto belle, adesso vanno assemblate :)
    un saluto
    https://desiderichic.blogspot.it/ ♥♥♥

    ReplyDelete
  8. The first thing I learned to crochet was granny squares! Thanks for sharing with us at #CCBG

    ReplyDelete