Wednesday, July 20, 2016

Wieke Magazine


























Ik kreeg deze week het tijdschrift Wieke Magazine in de bus. Ik had het nog niet eerder gezien, dus was erg benieuwd naar wat ik er precies in aan zou treffen. De vormgeving vond ik in elk geval al erg mooi. Het tijdschrift is gemaakt van stevig papier dus ook na een paar keer bladeren ziet het er nog als nieuw uit. In het tijdschrift vind je allerlei patronen. Zowel haakpatronen als breipatronen, maar ook borduur-, quilt-, vilt- en naaipatronen. En soms staat er een verwijzing naar de website van Wieke waar je meer informatie vindt. Het is eigenlijk een tijdschrift voor iedereen die van creatief bezig zijn houdt. Wat ik ook erg leuk vond om te zien is dat Jeanet van de blog Blij dat ik Brei er een vaste column in heeft. Ik was jaren geleden tijdens een zomerse fietstocht een keer bij haar langs geweest in Arnemuiden. Dat was reuze gezellig en het is erg leuk om haar nu hier weer tegen te komen. Ik vond in het tijdschrift haakpatronen van onder meer een omslagdoek voor kinderen en een prachtig boeket bloemen, maar ook nog een haakpatroon van een hele mooie sjaal. Hopelijk heb ik gauw mijn mand met onafgemaakte projecten af, dan kan ik daar eens aan beginnen. Wil je meer informatie over Wieke Magazine? Klik dan hier om naar de website van Wieke te gaan.

This week I received the magazine Wieke. I hadn't seen it before so I was very curious to see what's inside. The design of the magazine is really lovely. The mag is made out of very thick paper, so even after flipping the pages numerous times it still looks lovely. In the mag you will find lots of patterns: knitting patterns and crochet patterns, but also embroidery,quilt, felt and sewing patterns. Sometimes you will find a link to the website of Wieke where you can find more information about a certain project. It's actually a mag for everyone that to create. What I also loved to see is that it contains a column from Jeanet from the blog Blij dat ik Brei. A few years ago I visited Jeanet's lovely shop in Arnemuiden while I was on my bicycle exploring Zeeland. It was so lovely to see her and her shop, so it's so nice to find her in this magazine. In the magazine you will find crochet patterns from a lovely children's shawl and a gorgeous bouquet of crocheted flowers, but also a pattern for a lovely crocheted scarf. Hopefully I will finish my basket with unfinished projects anytime soon so I can start working on some of these projects. Do you want to know more about Wieke Magazine? Go here to the website of Wieke.

6 comments:

  1. Met dit gevarieerde magazine hoef jij je de komende tijd niet te vervelen. Leuk dat je er ook andere bekende creatievelingen in tegenkomt.

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
  2. Haha, wat leuk dat jij je dat ook nog zo goed herinnert! Ik ook hoor :-)
    Hartelijke groet,
    Jeanet

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jazeker! Ik denk dat het voor ons allebei een van de eerste keren was dat we een mede-blogger in het echt tegenkwamen. Ik weet nog hoe blij we allebei waren. Zo leuk! :-)

      Delete
  3. Ja, heel leuk blad! Ik heb er een abonnement op voor een jaar, dus ik heb er al twee :-)
    Heel inspirerend!
    Groetjes,
    Akkelien

    ReplyDelete
  4. Hoi Annemarie, dank je wel voor je mooie woorden. Die ga ik natuurlijk via mijn blog weer delen. Groet, Wieke
    www.wieke.com

    ReplyDelete
  5. Ook ik heb een abonnement voor een jaar en heb dus al 2 exemplaren in huis!
    Vakantiegroet, Patricia

    ReplyDelete