Wednesday, June 29, 2011

Pink Spider Pattern


























Ik kan wel zeggen dat ik een spinnen-fobie heb. Buurmannen zijn in het verleden regelmatig ingeschakeld om grote en kleine exemplaren te verwijderen. Een paar jaar geleden heb ik onderweg ergens naartoe zelfs bij wildvreemde mensen aangebeld om te vragen of ze alsjeblieft een spin uit mijn auto wilden halen. Het haken van een spin kwam dus niet heel snel bij me op, maar nu hij roze en af is is het eigenlijk best een prima spin. Het patroon heb ik inmiddels uitgeschreven en ik heb ook een blauwe versie gehaakt. Je vindt het patroontje hier. Ik haakte deze spin met Drops Paris katoen en een haaknaald 4mm. Je kunt ook Paintbox Yarns Cotton Aran gebruiken hiervoor.

I think I can say that I have arachnafobia. Over the years I've asked a lot of neighbours to remove small and large spiders. A few years ago, when I was on my way to an appointment, I even rang the doorbell at a strangers house to ask them to remove a spider from my car. So, crocheting a spider wasn't the first thing that came to mind, but now that he is pink and finished he is fairly ok. I wrote down the pattern and in the meantime I also made a blue one. You can find the pattern here. I made this spider with Drops Paris cotton and a crochet hook size 4mm. You an also use Paintbox Yarns Cotton Aran.

11 comments:

  1. Leuk spinnetje! Het ziet er lief uit.
    Linda

    ReplyDelete
  2. Oké, deze spin zou ik in huis kunnen verdragen, zo'n schatje! :)

    ReplyDelete
  3. Dit is een liefie bij mij zou hij welkom zijn.
    Groetjes Brigitte

    ReplyDelete
  4. Zo ziet ie er leuk uit, echte spinnen daarintegen brrrrr

    ReplyDelete
  5. Nobody will be afraid of that cute little spider... too bad the real ones aren't like your...
    Hug
    Anna

    ReplyDelete
  6. zeer leuk spinnetje, prachtig gemaakt ;)

    ReplyDelete
  7. een roos spinnetje : geef nu toe : dat is toch écht niet angstaanjagend !

    ReplyDelete
  8. Eerlijk?? zelfs zo een komt mijn huis niet in!!
    ;-))
    Erg hè?
    Heb jij ook nog steeds nare spinnen dromen?? Ik wel hoor...en dan ben je 34 haha, moet niet gekker worden.

    Groetjes Hilde

    ReplyDelete
  9. Ik denk hetzelfde over spinnen, maar deze is wel supercute!!

    ReplyDelete
  10. I know what you mean!
    A spider wouldn't be my first choice either.....
    But he does look cute..

    ReplyDelete