Monday, August 22, 2016

Stonewashed XL by Scheepjes

























Het is natuurlijk helemaal geen weer om een deken te haken, zeker niet nu de zon de komende dagen volop gaat schijnen. Maar ik kwam deze deken tegen in de kast. Ik was er aan begonnen in de herfst, en ik ben nog niet eens in de buurt van de helft. En ik denk er nu over om 'm uit te gaan halen. Niet omdat het patroon niet mooi is, maar omdat ik het garen wil gebruiken om een vest voor mezelf te haken. Ik heb namelijk best veel van dit garen, maar niet genoeg om de hele deken af te maken.
Het garen is Scheepjeswol Stone Washed XL, de kleur is Crystal Quartz. Ik haak de deken met een 5mm dus ik denk dat ik dat voor het vest ook ga doen. Vind je het patroon van de deken mooi? Het is een gratis patroon en hier verkrijgbaar.

Ofcourse the weather is too good to crochet a blanket, especially now that the sun will be shining a lot the next few days. But I found this blanket in my closet. I started making it last fall, and I'm not nearly half way. And now I started to consider to unravel it. Not because I don't like the pattern, but because I want to make a vest for myself. I do have a few balls of this blanket, but certainly not enough to make a blanket of it.
The yarn I used is Scheepjeswol Stone Washed XL, the color is Crystal Quartz. I made this blanket with a crochet hook size 5mm, so I think I'll use it for the vest as well. Do you like the pattern of the blanket? It's a free pattern and it's available here.

13 comments:

  1. Wel een erg mooie kleur voor een vest
    Krijgen we het eind resultaat te zien

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uiteraard! Als ik 'm af heb zal ik er zeker een blogberichtje over schrijven.
      Groetjes, Annemarie

      Delete
  2. Als deken vind ik hem ook erg mooi, maar als vest ook super. Ben ook benieuwd naar het resultaat.
    Groetjes, Mariska

    ReplyDelete
  3. Jammer dat je niet genoeg garen hebt voor dit deken, want het ziet er heel leuk uit!
    Maar ik begrijp volkomen dat je andere plannen hebt, ik ben benieuwd naar welk vest je gaat haken.
    Groetjes, Sigrid

    ReplyDelete
  4. Hij is wel erg mooi, zonde dat je niet genoeg hebt. Maar een vest is natuurlijk ook superleuk en het houdt je dubbelbezig zo ;)
    Benieuwd naar het eindresultaat tzt
    Fijne dag.
    Groetjes, Wendy

    ReplyDelete
  5. Love the color! :)

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    ReplyDelete
  6. Nu een deken haken is geen pretje. Het stukje op de foto ziet er wel mooi uit. Maar je hebt toch al te weinig voor de hele deken, dus niet onlogisch om het uit te halen. Probeer het uithalen eerst een stukje. Stonewashed is soms wat lastiger uit te halen en dan ziet het garen er daarna soms niet meer zo mooi uit. Ik ben benieuwd wat voor vest je ervan maakt.

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
    Replies
    1. Goed dat je het zegt Margaret, daar ga ik rekening mee houden.

      Delete
  7. Looks like a fun pattern to crochet! Thanks for sharing and linking up at DI & DI. We look forward to seeing your creativity each week. :)

    ReplyDelete
  8. Can't get the pattern to load. What is it called?
    Thanks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Diane, the pattern is called Textured Throw. Best wishes, Annemarie

      Delete
  9. Your blanket is lovely. Love the color and pattern. Thank you for sharing at Snickerdoodle!

    ReplyDelete
  10. Love the pattern! Thank you for sharing with us on the Art of Home-Making Mondays at Strangers & Pilgrims on Earth! :)

    ReplyDelete