Sunday, April 24, 2022

Granny Square Blanket


 














Ik weet nog dat ik granny squares helemaal niet mooi vond toen ik net haakte. Ik vond ze oubollig en kon me niet voorstellen dat ik ze ooit zou haken. Maar zo zie je maar dat het soms raar kan lopen! Want ik haakte de laatste paar maanden alleen maar granny squares. Het fijne ervan is dat het gewoon zo lekker weghaakt. Je hoeft niet na te denken, je hoeft niet eens te kijken (tenminste, ik niet). Zo'n deken vind ik  gewoon een heel fijn project waar ik eindeloos mee door kan gaan. Als ik een granny square post op Facebook of Instagram krijg ik vaak de vraag wat er van ga maken. Maar dat weet ik van tevoren eigenlijk nooit. Ik begin en ik zie wel waar het schip strandt. Als ik na een paar rijen geen zin meer heb maak ik er een kussen van. En heb ik geen zin om te te stoppen, dan wordt het een deken. En soms verdwijnt die dan ook voor maanden in de kast totdat ik weer zin heb om er mee verder te gaan. Dat gebeurde ook met deze deken. Hij ligt echt al heel lang in de kast, maar ik ben er nu weer mee verder gegaan en ik werk er met plezier aan. Ik haak deze deken met Phildar Phil Coton 3 en een haaknaald 4mm. Ik wens je een fijne zondag!

I remember not liking granny squares at all when I was just started crocheting. I thought they were old fashioned and couldn't imagine ever crocheting them. But as you can see, sometimes things can change totally! For the last few months I've only been crocheting granny squares. The nice thing about it is that it's just so easy. You don't have to think, you don't even have to look (at least, I don't). I just find a blanket like this a really nice project that I can work on endlessly. When I post a granny square on Facebook or Instagram I often get asked what I am going to make of it. But I never really know beforehand. I start and just see what happens. If I don't feel like it after a few rows I make a pillow out of it. And if I don't feel like stopping, then it becomes a blanket. And sometimes it disappears in the closet for months until I feel like continuing with it. That also happened with this blanket. It's been in the closet for a really long time, but I've started working on it again and I'm enjoying it. I make this blanket with Phildar Phil Coton 3 and a 4mm crochet hook. I wish you a nice Sunday!

3 comments:

  1. Leuk en kleurrijk, die granny squares, hé. Ik ben momenteel ook in de ban van het haken van die granny squares.
    Fijne zondag

    ReplyDelete
  2. Wat leuk.
    Juist al die vrolijke kleurtjes, ik word er blij van.
    Heerlijk project om te haken lijkt mij.
    Ik ben helemaal van het haken af, best jammer, want ik vind het altijd nog weer leuk om te zien.
    Ach, wie weet, deze zomer weer.

    ReplyDelete
  3. Tomeloos haken is zo fijn.
    Mooi al die kleuren.

    ReplyDelete