Sunday, December 2, 2018

Sunburst Blanket

























Hij lag echt zo lang in de kast, ik weet eigelijk niet eens meer wanneer ik precies aan deze deken begonnen ben. Toen ik op een gegeven moment verder wilde gaan waren er zoveel draadjes om af te hechten dat de moed me telkens weer in de schoenen zonk. Maar zo af en toe werkte ik een paar draadjes weg en langzaam maar zeker verdwenen ze allemaal en gisteren heb ik dan eindelijk de rand kunnen haken. De deken is niet heel erg groot (72 x 130 cm), maar omdat hij eigenlijk al ingepikt was door mijn kat maakt dat niet zoveel uit. Ik kan 'm nu in haar mand leggen. Ik haakte de deken met Drops Paris katoen en een haaknaald 5mm. Wil je een ander garen gebruiken? Dan kun je bijvoorbeeld Paintbox Yarns Cotton Aran gebruiken. Het patroonje van de square vind je hier. Een fijne dag toegewenst!

It was in my closet for so long that I don't even remember when I first started working on this blanket. At some point I tried to finish it but there was so many yarn to fasten off that I just couldn't get myself to do it. But every now and then I worked away some yarn ends, so they all disappeared one by one. And yesterday I finally got to make the red edging. De blanket is not very large (72 x 130 cm) but that's not too bad as my cat already claimed this blanket. I will put it in her basket so she can sleep on it. I made this blanket with Drops Paris coton and a crochet hook size 5mm. If you want to try another yarn that's similar you can try Paintbox Yarns Cotton Aran. The pattern of this square is here. Have a lovely day!

3 comments:

  1. Die draadjes toch. Goed dat je ze beetje bij beetje hebt weggewerkt. De deken ziet er vrolijk uit en jouw kat gaat er vast met plezier op liggen al zal hij geen bezwaar hebben gehad tegen wat losse draadjes.

    Groetjes en een fijne dag, Margaret

    ReplyDelete
  2. Wat goed dat je toch doorgezet hebt. Mooie deken geworden! En je hebt al een dankbare gebruiker. Beter kan niet ;-).
    Groet, Ilse

    ReplyDelete
  3. I love these kind of blankets, especially the bright colours with the white.

    ReplyDelete