Sunday, July 1, 2018

Meehaakmiddag bij EchtStudio


























Gisteren was het zover: de Meehaakmiddag bij EchtStudio. Loes (mijn uitgever) en ik waren er op tijd om alles voor te bereiden. In de winkel hadden we een tafel tot onze beschikking waarop we mooie bolletjes Phildar katoen konden neerleggen en er was ook voldoende ruimte om alle projecten uit mijn boek Crochet in the City neer te leggen. Er was koffie en thee en heerlijke appeltaart. Buiten scheen de zon volop dus Loes en ik vroegen ons af of er wel iemand zou komen. Want wie wil er nou binnen zitten met dat hele mooie weer? Maar we hadden ons voor niks zorgen gemaakt. Meteen om 13.00u kwamen er allemaal gezellige haaksters de winkel binnenlopen en niet lang daarna moest er een tweede tafel aangeschoven worden. En niet lang daarna moest er nog een stapel stoelen bij komen, want er was niet genoeg plek voor iedereen. Alles bij elkaar was het een geweldig toffe middag. Ik heb mensen ontmoet die ik al kende via Instagram maar nog niet eerder had ontmoet, maar er waren ook mensen die ik al heel lang ken of mensen die ik nog nooit had gezien. Zo was er een mevrouw uit Woerden die al 30 jaar niet had gehaakt. Toen ze over de Meehaakmiddag las leek het haar leuk om het weer eens te proberen. En volgens mij heeft ze het enorm naar haar zin gehad want aan het einde van de middag nam ze een hele stapel zelfgehaakte bloemetjes mee naar huis. Geweldig toch? Ik kreeg ook kadootjes, wat echt zo superlief was! Zo kreeg ik bijvoorbeeld het mooie vaasje van de foto van Mirjam Catshoek. Het patroontje vind je in het boek Craftdates (hier verkrijgbaar).
Vandaag mag ik even nagenieten van de leuke middag van gisteren, en ik wil echt iedereen die gekomen is ontzettend bedanken!
Er gaan nog meer van dit soort Meehaakmiddagen komen, dus hou mijn agenda in de gaten. De eerstvolgende workshop is bij Atelier Kleurrijk Vilt in Delft. Daar ga ik een workshop Haken voor Beginners geven. Vind je het leuk om daarbij te zijn? Je kunt je via het contactformulier aan de zijkant nog opgeven. Een fijne dag gewenst!

Yesterday it was time for the Crochet Meetup (Meehaakmiddag in Dutch) at EchtStudio. Loes (my book publisher) and I were there in time. In the store we had a table at our disposal where we could display all beautiful balls of Phildar cotton and there was also enough room to display all projects from my book Crochet in the City (available at LoveCrochet, click here). There was coffee and tea and delicious apple pie. Outside the sun was shining so Loes and I wondered if anyone would come. We thought maybe nobody wants to sit inside and crochet when the sun is shining? But right from the start many sweet crocheters entered  the store and shortly after we had to arrange a second table because there was not enough room for everyone. And not long after that, we needed more chairs because even more people were coming in. All in all it was a great afternoon. There were people I had met before and people I already knew through Instagram but had not met before. But there were also people I had never seen before. Just one story I'll share here: there was a woman I had never met before. She told me she hadn't crocheted for over 30 years. When she read about this Crochet Meetup she was excited to give it a try again. And I think she really enjoyed it because at the end of the afternoon she took home a whole pile of crocheted flowers. Amazing, right? I also received gifts, which was so cute! For example, I got the beautiful vase from the photo from Mirjam Catshoek. You can find the pattern in the Dutch book Craftdates (available here). 
So today I'm still enjoying the lovely time I had yesterday. I would like to thank everyone that was there yesterday!
There will be more Crochet Meetups soon, so keep an eye on my agenda. The next workshop is at Atelier Kleurrijk Vilt in Delft where I'll be giving a crochet workshop for beginners. If you are interested, you can sign up via the contact form on the right side bar. Have a nice day!

4 comments:

  1. Dat had ik wel verwacht, dat er zoveel animo zou zijn :-) De lange reis en het warme weer weerhielden mij om aan te komen haken. Gelukkig heb ik het boek al, dus kan ik alsnog aan de haak met een van die leuke projecten!
    Groetjes,
    Akkelien

    ReplyDelete
  2. Klinkt als een geslaagde, gezellige middag!

    ReplyDelete
  3. Que tarde tan agradable habéis pasado haciendo crochet,me alegro del éxito!!!
    Besos.

    ReplyDelete
  4. Wat een leuk cadeau. Het klinkt als een geslaagde, gezellige dag.
    Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    ReplyDelete