Wednesday, May 18, 2016

Free crochet flower pattern

























Het eerste bloemenpatroontje wat ik tijdens deze Flower Week met jullie deel is eigenlijk de laatste die ik ontwierp. Je hebt er drie kleuren garen voor nodig. Ik gebruikte Phildar Coton 3 en een haaknaald 3mm. Het patroon vind je hieronder. Het volgende patroontje vinden jullie morgen op mijn blog. Wil je nog meer bloemenpatroontjes zien? Klik dan hier om mijn gratis ebook met bloemenpatroontjes te downloaden. Veel plezier ermee!

The first flower pattern that I would like to share with you during Flower Week is actually the last flower that I designed. To make this flower you need three colors of yarn. I used Phildar Coton 3 and a crochet hook size 3mm. You can find the pattern below. I'll post the next pattern tomorrow. Do you want to see more flower patterns? Click here to download my free flower patterns ebook at LoveCrafts. 

Patroon
1. Haak 5 lossen, haak 1 halve vaste (HV) in de eerste losse.
2. 10 vasten (V) in de ring, 1HV in de eerste V. Wissel van kleur bij deze halve vaste. Klik hier als je niet weet hoe je van kleur moet wisselen.
3. 10 lossen, sla 1 V over, 1HV in de volgende V. Herhaal dit nog vier keer. Je hebt nu vijf boogjes.
4. Haak 12V in elk boogje.
5. 1HV in de eerste V van het eerste boogje, wissel van kleur bij deze halve vaste.
6. Haak 6V, haak 2 lossen, haak 6V. Herhaal dit in elk boogje. Haak na het laatste boogje een HV in de eerste V van het eerste boogje en hecht af.

Pattern 1. Chain 5, do 1 slip stitch in the first chain.
2. 10 single crochet (SC) in the ring, 1 slip stitch in the first SC. Change color while doing so. Click here if you don't know how to change color.
3. Chain 10, skip 1 SC, do 1 slip stitch (SLST) in the next SC. Repeat 4 more times. You now have 5 bows.
4. Do 12SC in every bow.
5. 1SLST in the first SC of the first bow, change color while doing so. 
6. 6SC, chain 2, 6SC. Repeat this in every bow. Do a SLST in the first SC of this row and fasten off.