Sunday, August 23, 2015

Tapestry crochet



























Heb jij al eens iets gedaan met Tapestry haken? Ik nog niet en omdat ik het heel graag wil leren heb ik me opgegeven voor deze workshop op 10 september bij EchtStudio. Dat valt precies in mijn vakantie, dus dat komt heel mooi uit. Het boek hierboven vond ik hier in deze Etsy-shop (update: het boek is inmiddels helaas verkocht). Het is een Japans boek maar zoals zo vaak bij Japanse boeken staat het vol met haakdiagrammen, dus ook als je geen Japans spreekt kunt je er heel goed mee aan de slag.

Have you ever tried Tapestry crochet? I haven't, and because I would really love to learn how to do it I signed up for this workshop on the 10th of September at EchtStudio. That's in the middle of my holiday, so I thought it would be a lovely thing to do. The book above is available here in this Etsy-shop (update: the book is no longer available unfortunately). It's a Japanese book, but like many Japanese crochet books it's filled with diagrams, so you can make the patterns even if you don't speak Japanese. 

10 comments:

  1. Ik heb via you tube de techniek geleerd, en heb een tas gemaakt, maar vond het zwaar haken. Leuk een workshop, veel plezier. groet Francien

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Francien? Oh ja, is het zwaar? Ik ben heel benieuwd! Het lijkt me vooral ingewikkeld met veel tellen. Groetjes, Annemarie

      Delete
    2. we zien het resultaat wel op je blog toch? gr.

      Delete
  2. Annemarie, veel plezier met de workshop! Ik heb hem ook bij echtstudio gevolgd en dat viel reuzegoed mee. Sandra doet dat prima! Het tellen vind ik niet moeilijk, wel het haken op zich. Ik krijg er pijnlijke gewrichten van. Anderen in onze handwerkgroep hebben hier geen problemen mee, eentje heeft zelfs op een maand tijd de oilily-look-a-like tas helemaal klaar! Ik kijk uit naar jouw ervaring!

    ReplyDelete
  3. Veel plezier bij de workshop! En ik ga eens neuzen in die Etsy shop.

    ReplyDelete
  4. Meet tapistry haken kun je echt mooie dingen maken. Handig om een workshop hiervoor te volgen, want dan leer je vast de kneepjes van deze haakvorm. Ik ben benieuwd wat je gaat haken tijdens die workshop.

    Veel haakplezier, Margaret

    ReplyDelete
  5. Hey Annemarie? Hoe is 't? Kom je op de SHARE IT party? Ik heb 4 amazing prizes.......... free publicity... Join now. FineCraftGuild.com (and yes, I love that tapestry business and agree: those exquisitely beautiful but unreadable Japanese books are actually quite useful. Can be a tat pricey though....)

    ReplyDelete
  6. Ja ik heb een hondenpoepzakje gehaakt. Het is toch niet zo eenvoudig als het lijkt. Vooral dat wisselen van kleur is even lastig. Veel plezier op de workshop...

    Lieve groet,dinah

    ReplyDelete
  7. Ja, ik heb het mezelf geleerd.
    Kon niet wachten op de workshop, dat duurde me te lang.
    Tip: Facebook groepen
    Mochila Haken NL
    Mochila Patronen

    Je krijgt er heel veel informatie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik had van jou al een aantal hele mooie projecten gezien Karin! Dankjewel voor de tips, ik ga er gauw naar kijken.

      Delete