Sunday, December 21, 2014

Toys!








Click this link if you want to follow my blog with Bloglovin ♥

Click here for free patterns - Klik hier voor gratis patronen

De afgelopen weken kreeg ik bijna dagelijks pakketjes vol met de meest prachtige knuffels. Ik heb ze nu allemaal geteld en ik kan jullie zeggen: de uitkomst is weer geweldig! In totaal is het volgende binnengekomen:

127 knuffels/speeltjes
6 sleutelhangers
2 rammelaars
7 dekens
5 paar babyslofjes
44 mutsjes

Hierboven zien jullie alle knuffels op een rij. Is het niet een geweldige verzameling?
Waar gaat het nu allemaal heen? Zoals gezegd naar Roemenie, naar een aantal verschillende plaatsen waar de armoede in bepaalde gezinnen erg groot is. De gezinnen die daar wonen worden begeleid door mensen van een Nederlandse stichting en er wordt geprobeerd te voorkomen dat die gezinnen op straat terecht komen door ze financiele en materiele hulp te bieden. Materiele hulp bestaat onder meer uit het verstrekken van voedselpakketten, maar er wordt ook praktische hulp geboden, zoals bijvoorbeeld hulp bij het opzetten van agrarische bedrijven die ervoor zorgen dat mensen zichzelf kunnen onderhouden. De stichting die dit regelt werkt vanuit Nederland.
Op 5 januari a.s. vertrekken alle knuffels met de vrachtwagen richting Roemenie. Een paar dagen later zullen ze uitgedeeld worden aan de kinderen van de hiervoor genoemde gezinnen. Jullie zullen begrijpen dat ze er ontzettend blij mee zijn. Niet alleen de kinderen, maar ook de mensen die ze uit mogen delen zijn blij met het door jullie verzette werk. Ik heb gevraagd of ik een aantal foto's mag hebben van het uitdelen, zodat jullie kunnen zien waar je zo hard voor gewerkt hebt. Zodra ik de foto's heb zet ik ze op mijn blog. Daarnaast kreeg ik nu al de vraag of ik volgend jaar weer dezelfde actie ga doen. Ja, dat ga ik zeker. En heel misschien ga ik volgend jaar zelf mee naar Roemenie om met eigen ogen te zien waar jullie knuffels terecht komen. Dus wil je vast aan de slag voor volgend jaar, dan kan dat. Iedereen ontzettend bedankt voor alle hulp!

In the past few weeks I received a lot of packages, filled with the cutest toys. I've just counted them all and I can tell you: the outcome is so great! In total, the following was received:

127 toys
6 keychains
2 baby rattles
7 blankets
5 pairs of baby booties
44 hats

Above you see all toys in a row. Isn't it a great collection?
So where does it go from here? It will go to an area in Romania where some families are very poor. The families who live there get assistance from people from a Dutch organisation that help them so they don't end up living in the streets. The assistance includes providing food packages, but they are also offered practical help, such as help with the establishment of agricultural activity that make people able to support themselves.
On January 5th all toys will go towards Romania by truck. A few days later they will be handed out to the children of the aforementioned families. I'm sure that not only the children that will receive the toys love what you all did, but also the people that are able to hand them out love it. I asked if I can have some pictures once they are back in Holland so you can see for yourself where the toys went. Once I have the photos I will post them on my blog. 
Somebody already asked me if I'm going to do the same next year. Yes, I certainly will. And I'm considering to go to Romania myself to see where your toys go. So if you want to start making toys for next year already, you certainly can. Thanks again everyone for all your help!

8 comments:

  1. Wat veel en wat super!!! Voor volgend jaar ga ik het zeker onthouden!

    Fijne dagen! Groetjes, Vera

    ReplyDelete
  2. Wat veel in zo'n korte tijd! Ik ga komend jaar voor je aan de slag, dit jaar lukte niet, maar nu kan ik het zeker plannen!!

    ReplyDelete
  3. Prachtig!!! Zoveel lieve creatieve mensen die mee knuffels hebben gemaakt!!!

    xxx

    ReplyDelete
  4. Wat een opkomst!! Echt heel leuk, ook leuk dat je ze allemaal samen op de foto hebt gezet!

    Liefs,
    Stefanie

    ReplyDelete
  5. Een heel mooie stapel, super gedaan door zo veel creatieve handen!!!

    ReplyDelete
  6. Ik doe volgend jaar zeker mee, ga ervoor zorgen dat ik dan een aantal dingen klaar heb.

    ReplyDelete
  7. What a super outcome, fantastic! Merry Christmas & thanks for all the lovely link parties this year!!

    ReplyDelete