Wednesday, October 26, 2011

Softies for Mirabel


















Heb je altijd al een willen haken voor een goed doel? Vanmorgen bezocht ik de blog van Meet Me At Mikes, en toen zag ik een prachtige oproep. Kort gezegd wordt er gevraagd om handgemaakte knuffels te maken voor de Mirabel Foundation. Die stichting zorgt ervoor dat jouw knuffel uiteindelijk terecht komt bij een kind wat door omstandigheden niet meer thuis kan wonen. Bijvoorbeeld omdat een van de ouders is overleden (of beide). De knuffels zullen eerst in Melbourne (Australie) geëxposeerd worden, en vervolgens verdeeld onder de kinderen die aangesloten zijn bij deze stichting. Je kunt hier zien wat er eerder al gemaakt is, want dit is het vijfde jaar dat dit georganiseerd wordt. Doe jij ook mee? Hier kun je zien wat het kost om een pakje vanuit Nederland naar Australie te sturen. Kun je om wat voor reden dan ook niet meedoen? Misschien wil je dan wel op je blog schrijven over deze actie, want hoe meer mensen er van weten, hoe beter het is. Kijk voor meer informatie op de blog van Meet Me At Mikes.
p.s. de knuffels mogen gebreid, gehaakt of genaaid worden.

Have you ever wanted to crochet for a good cause? This morning I visited the blog of Meet Me At Mikes when I saw this wonderful appeal. In short: they ask for people to make softies for the Mirabel Foundation. That foundation will make sure that your softie goes to a child that, for whatever reason, cannot live at home anymore, for instance because they have been orphaned. The softies will be exhibited in Melbourne (Australia) and after that they will go to the children. Take a look over here to see what has been made in the previous years, because this is the 5th year they are organising this. Are you going to make a softie too? Click here to see what it costs to send a package to Australia (from Holland). If you cannot contribute to this for whatever reason, perhaps you can write about this on your blog because the more people know about it, the better it is. Please go to the blog of Meet Me At Mikes for more information.
p.s. toys can be knitted, crocheted or sewn.

3 comments:

  1. Realmente parece uma boa causa!! Parabéns pelo empreendimento, Gorete

    ReplyDelete
  2. Wat leuk!
    Maar het is me niet helemaal duidelijk of je ook een knuffel mag haken of breien, ik zag alleen genaaide knuffels.

    ReplyDelete
  3. @Pauline gehaakte knuffels mag ook. Ik heb het ergens zien staan, weet alleen zo gauw even niet waar het stond...

    ReplyDelete

Blogger Widget