Tuesday, July 5, 2011

Knit Wit












Tot gisteren had ik er nog nooit van gehoord: de Knit Wit! Het blijkt een apparaatje te zijn waar je rozetten van wol mee kunt maken. Op de website van Knit Wit staan zelfs hele dekens die gemaakt zijn van rozetten uit deze apparaatjes. Ik kreeg de vraag waar je dit in Nederland kunt kopen. Ik heb geen idee... misschien een van mijn lezers?

Until yesterday I had never heard of it: the Knit Wit! It appears to be a little machine that you can use to make rosettes. On the website of Knit Wit you can find blankets that are made out of rosettes from these machines. Now somebody asked me where you can buy this little machine in the Netherlands. I have no idea... maybe one of my readers does?


14 comments:

  1. hi! we have one named flower-loom produced by prym, maybe that helps? bye nico

    ReplyDelete
  2. De hobbydoos heeft ook van dit soort apparaatjes, heb ik gezien! En Craft4you wellicht?!

    ReplyDelete
  3. Hoi Annemarie,
    Lijkt dit er ook niet op? "Hana-Ami Flower loom" van Clover? Met één doosje kun je dan wel 5 verschillende maten/varianten maken. Kost rond de 15 euro, geloof ik.
    Groeten, Jeanet

    ReplyDelete
  4. Wij hadden zoiets vroeger op de basisschool maar ik heb ze eigenlijk ook nooit weer gezien.
    Ik weet wel mensen die op een vierkantie knifty knitter (of zoiets) rozetten maken.

    ReplyDelete
  5. Ik heb inderdaad ooit eens dit dingetje gekocht op een handwerkbeurs.....
    De flower loom van Clover lijkt er inderdaad ook heel veel op.....

    Helaas heb ik er nog nooit iets mee gedaan..... (oeps)

    Groetjes,
    Maria

    ReplyDelete
  6. ps: vergelijkbaar kun je inderdaad ook op de knifty knitter doen!

    ReplyDelete
  7. Ik kocht in de Veritas ook zo'n Flower loom van Prym. Volgens mij is dat hetzelfde principe. Ik moet alleen nog eens uitzoeken hoe je dat nu eigenlijk fatsoenlijk gebruikt ;)

    ReplyDelete
  8. Ik weet dat ze deze aparaatjes ook van clover hebben...

    ReplyDelete
  9. Je kunt het kopen bij Hobbydoos.nl, pas op hoor, het is erg verslavend! Op mijn blog staan er wat maaksels mee en een fotoworkshop hoe het moet (http://handwerktuin.blogspot.com/search/label/Knifty%20Knitter%20%2F%20Knit-Wit)

    ReplyDelete
  10. Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
    Ongelofelijk toch wat ze elke keer weer verzinnen. Geweldig wat je er allemaal mee kan.

    Groetjes, Monique

    ReplyDelete
  11. Ik heb zelf de knifty knitter flower loom, bedoeld voor raffia, maar doet het ook erg goed met kadolint, dus wie weet ook met wol...

    ReplyDelete
  12. Ik denk dat ze iets gelijkaardigs verkopen bij Bergère de France www.bergeredefrance.com !

    ReplyDelete
  13. ik heb dat al gezien bij veritas maar dat zag er lichtelijk anders uit en ik weet niet of veritas ook in nederland bestaat

    ReplyDelete
  14. Gewoon even "knit wit nederlands" intypen bij google. En dan zie je dat ze exact hetzelfde apparaatje als op de foto bij hobbydoos.nl verkopen!

    ReplyDelete

Blogger Widget