Monday, April 21, 2014

Phildar Coton 4

























Ik kreeg de kans om een (voor mij) nieuw garen uit te proberen: Phildar Phil Coton 4. Ik wissel niet zo snel van garen, want als eenmaal iets fijn haakt dan blijf ik dat liever gebruiken. Maar deze kans wilde ik toch niet voorbij laten gaan want het garen zag er echt heel erg mooi uit. Het is zoals de naam al zegt iets dikker dan de garens die je met een haaknaald 2.5mm of 3mm haakt, maar het heeft toch diezelfde mooie glans. Ik ben al een stukje op weg en het bevalt me heel erg goed. Ik gebruik een 3.5mm haaknaald en wat een aantal dikkere garens wel doen doet deze niet: het garen splijt niet. Voor dit project gebruikte ik de volgende kleuren:

0001 Rosee - 0058 Jade - 0074 Silver - 0062 Poudre - 0071 Girafe - 0048 Minerai - 0059 Menthe - 0004 Perle

Met een haaknaald 2.5mm zou ik niet zo gauw aan een groter project zoals een deken beginnen, maar met dit garen is dat wel heel goed mogelijk. Kortom, ik ben er erg enthousiast over en zal er zeker meer mee gaan doen
p.s. het patroon kun je in dit blogbericht (klik hier) downloaden.

I got the opportunity to try a (for me) new yarn: Phildar Phil Coton 4. I don't use a lot of different yarns, because if I like a yarn I'd like to stick to it. But I didn't want to miss this opportunity because the yarn really looked gorgeous. As you can tell from the name of it, this yarn is a bit more thick then the yarns that you use with a crochet hook size 2.5mm or 3mm, but it still has the same pretty shine. I've been working with it for a little while now and I really love it. I've used a 3.5mm crochet hook and what some thicker yarns tend to do doesn't happen with this one: the yarn doesn't split. For this project I used the following colours:

0001 Rosee - 0058 Jade - 0074 Silver - 0062 Poudre - 0071 Girafe - 0048 Minerai - 0059 Menthe - 0004 Perle

With a crochet hook size 2.5mm I wouldn't start on a bigger project like a blanket, but with this yarn it's certainly possible. So in short, I'm really enthousiastic about this yarn and I'll definitely make more with it.
p.s. you can download the pattern in this (click here) blog post.

20 comments:

  1. Wat een leuke steek, ;-)
    Groetjes Chantal

    ReplyDelete
  2. Ow gaaf, ik heb hem hier ook liggen om uit te proberen! Klinkt dus goed! Fijne dag, Groetjes Lisanne

    ReplyDelete
  3. Ziet er nu al leuk uit, mooie kleuren en leuk icm de V-steek. Benieuwd naar het eindresultaat ;)
    Groetjes, Wendy

    ReplyDelete
  4. Wat mooi Annemarie, de steek is ook zo leuk, wil je hem met ons delen, zou ik erg blij mee zijn

    Liefs Jann

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Jann, dankjewel! Ik zal er te zijner tijd een berichtje over schrijven met een uitleg hoe je deze steek precies haakt. Groetjes, Annemarie

      Delete
    2. Wat lief van je Annemarie :)

      Delete
  5. Hey, wat mooie kleuren! Bezonder die 3 grijse (of moet ik grauwe schrijfen? Sorry, ik wet het niet ^^) en die donkere groen find ik heel erg mooi!
    Ik zal even kijken of ik het garen ook in duitsland kan koopen :)

    Groetjes Roxanne

    ReplyDelete
  6. Dat wordt mooi. Het klinkt als een fijn garen en ik ga het zeker ook eens proberen. Dank je voor de tip.

    Veel haakplezier, Margaret

    ReplyDelete
  7. Very nice Anne marie! I love your blog! Great works! A lot of kisses Montse lesmiliunaidees.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Prachtige kleuren en prachtige steek. Dit ziet er veelbelovend uit. Mijn aandacht heb je alvast ook. ;-)

    Groetjes
    Patricia x

    ReplyDelete
  9. How exciting having a new yarn to play with - I really like your colour choices. Looking forward to seeing the finished project.

    ReplyDelete
  10. ah ja mooi! Ik heb dit garen ook tot mijn beschikking gekregen en vind naast de kwaliteit (niet splijten) ook de kleuren prachtig!

    ReplyDelete
  11. Oh, thank you for the heads up on this new yarn. I have never heard of Phildar --- but now am on a mission to find some! ☺

    ReplyDelete
  12. Ik ben ook razend benieuwd hoe dit patroon in elkaar steekt! :-)

    ReplyDelete
  13. It's beautiful! thanks so much for sharing it with us! :)

    ReplyDelete
  14. Leuk hoor! Kleurtjes en patroon zijn erg geslaagde combinatie!

    ReplyDelete
  15. Hi there, just catching up. Hope that you are enjoying your new yarn!! Happy weekend. xx

    ReplyDelete